جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سفری براساس دغدغه رهبری جهت کاهش سرطان‌ و دیابت زنان ایرانی

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 392829
رئیس سازمان داوطلبان از اجرای سفرهای کاروان‌های «سلامت و امید» براساس دغدغه‌های جهادی رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های پیشگیری، آموزش و تشکیل سمن‌های مردمی برای فعالیت‌های سلامت‌محور در کاهش سرطان و دیابت زنان کشور خبر داد.
به گزارش جهان؛ فرح ناز رافع در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جزئیات سفرنامه‌های سلامت سازمان داوطلبان اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جدید در خصوص مدیریت جهادی، ما سعی کردیم به این فرمایش عمل کنیم و جهادی کار کنیم که در این راستا احساس کردیم باید به ۲ نکته توجه کنیم، نخست پیشگیری و آموزش آن هم با مشارکت‌های مردمی، و دیگری تشکیل سمن‌های مردمی برای فعالیت‌های سلامت محور؛ از آنجایی که تعداد خیرین سلامت کم هستند باید به این موضوع بیشتر بپردازیم.

رافع ادامه داد: ما در بحث واکسیناسیون موفق بودیم اما در بحث سرطان‌های شایع در زنان، صافی کف پا، دیابت موفق نبودیم، به همین خاطر سفرنامه سلامت را طراحی کردیم که به آموزش، پیشگیری و ویزیت رایگان می‌پردازیم و بنا به درخواست رهبرعظم انقلاب در خصوص ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی سعی کردیم در بهبود روش‌های تغذیه و شاخص‌های امید به زندگی با طراحی و برپایی چادرهای «سلامت و امید» را با کمک گرفتن از روحانیون در بحث تغذیه پیش ببریم که ۱۲ استان مدل شدند و امیدوارم مدل موفقی باشد و آن را برای فدارسیون صلیب سرخ نیز می‌فرستیم تا در کشورهای کم تر توسعه یافته نیز استفاده شود.

وی عنوان کرد:‌ در حوزه خاص زنان نیز بحث آموزش زنان برای ارتقای کیفیت زندگی در مناطق روستایی، توانمندسازی همسران زندانی، ایجاد اشتغال، وپیگیری کار از جمله فعالیت‌هایی که در حوزه زنان در حال انجام است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در بیشترین این فعالیت‌ها، زنان نقش مهمی دارند و زنان پزشک و پیراپزشک فعالیت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *