جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مستند 'جهانشهری‌ها' در جشنواره 'عمار'

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 259520
مستند «جهانشهری‌ها» به کارگردانی شهاب اسفندیاری در سومین جشنواره مردمی فیلم «عمار» شرکت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «جهانشهری‌ها» سریال مستندی است که این روزها ساعت 19 از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و از انسان‌های پاک و نورانی در سراسر کشورهای جهان می‌گوید.
 
شهاب اسفندیاری، دانش‌آموخته مقطع دکترای مطالعات فرهنگی دانشگاه ناتینگهام انگلستان است و به‌ تازگی تحصیلش را به پایان رسانده و به ایران بازگشته است. او اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه هنر است.
 
اسفندیاری در «جهانشهری‌ها» به مضامینی همچون «شالوده‌شکنی افسانۀ ملت»، «قداست‌زدایی از تفاخرهای نژادپرستانه»، «به‌تصویرکشیدن تجدید حیات اسلام در دنیای معاصر» و «افسون‌زدایی از غرب» می‌پردازد.
 
«جهانشهری‌ها» مستندی 14 قسمتی است که از نهم آذرماه نمایش آن از شبکه سوم سیما آغاز شده است.
 
بر اساس این گزارش، اسفندیاری درباره چگونگی ساخت این مستند در سایت خودش نوشته است: «هرگز گمان نمی‌بردم پروژه تولید یک مستند برای مرکز الزهرا (سلام‌الله‌علیها) «ناتینگهام» دو سال به طول بیانجامد، از قلب لندن بگذرد و پس از سرک کشیدن به روستاهای ولز و دهات اسکاتلند، سر از زاغه‌نشین‌های هاوانا(کوبا) و کوهستان‌های مچوپیچو(پرو) درآورد».
 
این مستند به‌صورت اپیزودیک ساخته شده و در عین اینکه قسمت‌های مختلف آن، ترکیب واحدی را تشکیل می‌دهند، هرکدام موضوع مستقلی دارند. اسفندیاری با چهار قسمت از این مجموعه مستند در سومین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *