جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

سند / تحصیل شاه در مدارس بهائیان

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 269925
ارهايي كه اكنون به دست اعليحضرت همايون شاهنشاه آريا مهر صورت مي‌گيرد، هيچ كدامش روي اصول دين اسلام نيست زيرا خود شاه به تمام دستورات بهائي آشنايي دارد
سند / تحصیل شاه در مدارس بهائیان
به گزارش جهان نيوز، آن چه می بینید، تصویر و متن سندی است از اسناد بی شمار سازمان امنیت و اطلاعات رژیم پهلوی، موسوم به ساواک:
موضوع‌: فعاليت بهائيان
به قرار اطلاع‌، در جلسه هفتگي مورخ ۲۵/۴/۴۸ بهائيان كه در خيابان سبلان كوچه كرمي پلاك ۲۷ تشكيل گرديده بود، شخصي به نام واحديان ضمن صحبت درباره امور مذهبي اظهار داشته است‌: «كارهايي كه اكنون به دست اعليحضرت همايون شاهنشاه آريا مهر صورت مي‌گيرد، هيچ كدامش روي اصول دين اسلام نيست زيرا خود شاه به تمام دستورات بهائي آشنايي دارد و حتي ايشان با اشرف پهلوي در دوران كودكي در مدرسه بهائيان در خيابان اميريه كه در آن زمان از مدارس عالي تهران بود، درس خوانده‌اند و دليلش آن است كه عكس آن زمان شاه و اشرف هم اكنون موجود است كه ايشان ايستاده‌اند و قبل از اينكه به كلاس درس بروند دعا مي‌خوانند. حالا مردم احمق مي‌گويند شاه بهائي است‌.چكار مي‌توانند بكنند. فلسفي بالاي منبر مي‌گويد: شاها مواظب باش ببين دكتر شما چه شخصي است كارها را به دست بهائي ها ندهيد ولي اين گفتار اثري ندارد. هم اكنون تيمسار صنيعي وزير جنگ و تيمسار شيرين سخن بهائي هستند و هرچه نزديكتر شويد مي‌بينيد كه چه كارهاي مهمي به دست بهائيان است چرا؟ براي اينكه آنها بهتر مي‌فهمند». تحقيق پيرامون موارد زير مورد نياز است :
۱ ـ تعيين صحت و سقم موضوع‌.
۲ ـ واحديان شناسايي و مشخصات بيشتري از وي اعلام دارند.
۳ ـ گردانندگان جلسات مزبور چه كساني هستند و هدف از تشكيل اين جلسات آيا جنبه مذهبي دارد يا فعاليتهاي ديگري در پوشش مذهب‌.
ارزيابي‌: در جريان جلسات مورد بحث قرار گرفته و نتيجه را به موقع اعلام دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *