جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

راهی برای صفر شدن اختلافات خانوادگی

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 425228
مشاور و مدرس آموزش خانواده با بیان اینکه اگر زن و مرد نسبت به هم شناخت پیدا کنند هیچ گونه اختلاف خانوادگی پیش نخواهد آمد گفت: همسرداری خوب ، علم و تکنیک زناشویی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالله اسدی ظهر شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه پویایی، بالندگی، جوانی جمعیت که در مجتمع فرهنگی، هنری عین القضات برگزارشد با بیان اینکه اگر هر کسی نسبت به زندگی شناخت داشته باشد در راستای آینده ای که در پیش دارد موفق خواهد بود، افزود: عدم شناخت زن از مرد و مرد از زن ریشه بسیاری از اختلافات زناشویی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹تفاوت بین خانم ها و آقایان وجود دارد، اظهارداشت: تفاوت در شناخت، دید، نگاه به بدن، تجسم فضایی، احساس، تخلیه امواج منفی، غار تنهایی و غیره از جمله این تفاوت هاست.

مشاورو مدرس آموزش خانواده به شناخت در دید که شامل دید به محیط اطراف، دید به زندگی و دید به جنس مخالف است، اشاره کرد و ابراز داشت: از آنجایی که زنان نگاه ریز بینانه ای به همه مسائل دارند و برعکس نگاه مردان به مسائل عمیق ترست همین امر منجر به اختلاف بین همسران می شود.

اسدی به تجسم فضایی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این قوه در خانم ها ضعیف است، عنوان کرد: آقایان به دلیل اقتدار خود تجسم فضایی بسیار بالایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام خانم ها در بند دو کلمه «درک و توجه» هستند که متاسفانه آقایان به آن توجه نمی کنند، گفت: آقایان باید بدانند که خانم ها با درک و توجه پوشش داده می شوند.

اسدی در ادامه به حدیثی از حضرت علی (ع) که می فرمایند زنان و مردان بر سر ناآگاهی ها با هم می جنگند اشاره کرد و افزود: بدترین اختلافات خانوادگی با مشاوره حل می شود و در زمینه ازدواج کفویت هایی شامل کفویت ظاهری، جنسی، عاطفی و شخصیتی، اقتصادی و اجتماعی و مذهبی وجود دارد که اگر به
خانم ها همانند ابرنرم افزاری با تمام امکانات هستند و در مقابل مردان همانند گوشی ساده بی بلوتوث هستند اما همین دو تفاوت منجر به متحول شدن دو طرف می شوند
تربیت به آنها توجه شود زوجین صدها کیلومتر از طلاق دور می شوند.

وی با بیان اینکه سه نوع ازدواج سنتی، فانتزی یا خیابانی و موفق وجود دارد، اظهارداشت: ازدواج سنتی به دلیل عدم شناخت زوجین از یکدیگر با سبک اول زندگی مشترک و ازدواج فانتزی به دلیل انتخاب بر اساس هوس مردود شده است.

مشاور و مدرس آموزش خانواده به ازدواج موفق اشاره کرد و ابرازداشت: این ازدواج ازدواجی است که همه عقل ها و مردم دنیا آن را تایید کرده اند چرا که ازدواجی علمی و آگاهانه است.

عبدالله اسدی در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ ازدواج موفق در جامعه نهادینه شود، یادآورشد: جوانان نباید از ازدواج ترسی داشته باشند چرا که ازدواج زیباترین هدیه خداوند به انسان هاست.

وی همچنین با بیان اینکه چهار نوع ازدواج در دنیا وجود دارد که ۱۰۰ درصد ازدواج ها را شامل می شود، گفت: ازدواج نوع اول شامل ازدواج مرد باهوش با زن باهوش و برمبنای عشق است و ۱۰ درصد از ازدواج های دنیا را شامل می شود.

اسدی ازدواج نوع دوم را ازدواج مرد ابله با زن باهوش عنوان کرد و افزود: این ازدواج ۲۰درصد از ازدواج های دنیا را شامل و ازدواجی پایدار و ماندگار است.

وی ازدواج نوع سوم را که شامل ۳۰ درصد ازدواج های دنیاست را ازدواج مرد باهوش با زن ابله بیان کرد و اظهارداشت: ازدواج نوع چهارم ازدواج مرد ابله با زن ابله است که شامل ۴۰ درصد ازدواج های دنیاست که زوجین تمایلی به تغییر رفتار خود ندارند و دچار طلاق عاطفی و روانی می شوند.

مشاور و مدرس آموزش خانواده با تاکید براینکه زنان و مردان ۱۸۰درجه با هم تفاوت دارند، ابرازداشت: خانم ها همانند ابرنرم افزاری با تمام امکانات هستند و در مقابل مردان همانند گوشی ساده بی بلوتوث هستند اما همین دو تفاوت منجر به متحول شدن دو طرف می شوند.

اسدی در ادامه با بیان اینکه زنان با گوش و آقایان با چشم عاشق می شوند، عنوان کرد: زنان برای اینکه دیده شوند آرایش می کنند و مردان برای اینکه به دست آورند دروغ می
تمام خانم ها در بند دو کلمه «درک و توجه» هستند که متاسفانه آقایان به آن توجه نمی کنند
گویند لذا جوانان باید دقت کافی را درانتخاب همسر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زنان و مردان باید مراقب باشند که در مواجهه با مسائل و مشکلات خودسرانه عمل نکنند، گفت: متاسفانه در حال حاضر نرم افزای های متعددی به وجود آمده و جوانان را از محیط واقعی خارج و در یک محیط مجازی مستقر کرده که باید مراقب آنها بود.

اسدی در ادامه اظهارداشت: مردان باید دوستان صمیمی که از افراد فامیل نباشد برای خود انتخاب و با آنها درد دل کنند چرا که داشتن دوست صمیمی موجب تداوم حیات می شود.

وی در پایان یادآور شد: همسانی دو فرد نه تنها آنها را به سوی یکدیگر جذب می کند، بلکه پیوند و وصلت آنان را استوارتر می سازد لذا هر اندازه فرد با همسر خود وجود اشتراک فرهنگی بیشتری داشته باشد، برای سازگاری با او آماده تر است و با اختلافات کمتری مواجه می شود.

مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان درمدارس معاونت دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز دراین مراسم با بیان اینکه امروزه بحث جمعیت در کشور ما به یک چالش بزرگ تبدیل شده است گفت: دراین زمینه ابتدا باید رسیدگی به مسائل و مشکلات جوانان شامل اشتغال، ازدواج و غیره مورد توجه قرار گیرد.

ابوالقاسم میرزایی با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید در زمینه رفع مسائل و مشکلات پیش روی جوانان ورود پیدا کنند، افزود: هرکس در هر پست و مقامی باید راهکاریی را برای مشکلات این قشر از جامعه که سرمایه های گران بهای کشور هستند داشته باشند و امید به زندگی را در آنان افزایش دهد چرا که متاسفانه در حال حاضر جوانان از لحاظ آینده شغلی و خانوادگی بلاتکلیف هستند.

گفتنی است نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که با هدف آگاه سازی نسل جوان در زمینه ازدواج آگاهانه و به هنگام و فرزندآوری به موقع در مجمتع فرهنگی و هنری عین القضات برگزارشده بود پس از ۱۰ روز به کار خود پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *