پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روابط عراق و سوریه نزدیکتر می شود

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 395024
یک روزنامه کویتی ادعا کرد که معاون رئیس‌جمهور عراق در خلال سفر اخیرش به لبنان، به سوریه نیز سفر کرده و درباره نظامیان آمریکایی در عراق به بشار اسد اطلاعاتی داده است.
روابط عراق و سوریه نزدیکتر می شود
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ روزنامه کویتی «الوطن» ادعا کرد که «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق و نخست‌وزیر سابق این کشور در سفر اخیرش به لبنان، با دبیرکل حزب‌الله لبنان بر سر تشکیل یک دفتر هماهنگی درباره سوریه توافق کرد.

در این گزارش ادعا شده است که مالکی در این سفر تلاش کرد تا همکاری میان تیم سیاسی‌اش با محور ایرانی در لبنان را تقویت کند و از جایگاه تاثیرگذارش در هیأت رسمی فرماندهی سیاسی رسمی و شیعی و در عراق و نیز نفوذش در نهادهای دولت برای تحقق اهداف مشخص‌شده در راستای طرح ایران در عراق و منطقه استفاده کند.

در این راستا، وی به بیروت رفت و دیدارهایش به «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله و «نبیه بری» رئیس جنبش «امل» منحصر شد و درباره سازوکارهای مقابله با بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق و حمایت از نظام اسد در سوریه رایزنی کرد.

الوطن نوشت: منابع سیاسی آگاه لبنان اعلام کردند که مالکی به طور محرمانه و با هماهنگی حزب‌الله لبنان به سوریه رفته و طی آن با بشار اسد نیز دیدار و به او اطلاعاتی محرمانه درباره نیروهای سیا و کارشناسان نظامی آمریکایی در عراق و خطوط ارتباطی آمریکا با برخی طرف‌های معارض سوریه ارائه کرده است.

بر اساس ادعای این گزارش، نخست‌وزیر سابق عراق با دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ایجاد یک دفتر هماهنگی مشترک درباره سوریه توافق کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *