جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راه‌اندازی مراکزمشاوره طلاق دراکثر استان‌ها

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 436325
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه با آموزش‌های به موقع و از دوران کودکی می‌توان تا حد زیادی طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد، گفت: در حال حاضر در اکثر استان‌ها مراکز مشاوره طلاق راه‌اندازی شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجید رضازاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه و سند همکاری‌های مشترک فی‌مابین سازمان بهزیستی کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد ارتقای سطح همکاری فی‌مابین سازمان و قوه قضاییه طی یک سال گذشته بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی باید نگاه فرابخشی به کاهش آنها داشته باشیم و به همین منظور سازمان بهزیستی کشور از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و به ویژه قوه قضاییه استفاده می‌کند.

رضازاده با بیان اینکه در حال حاضر طلاق یک مشکل فردی نیست بلکه یک مشکل اجتماعی است، گفت: با توجه به روند رو به رشد طلاق نیاز مداخلات اجتماعی در حوزه پیشگیری است که در یک سال گذشته همکاری‌های بین‌بخشی، بین سازمان بهزیستی و قوه قضاییه برای کاهش طلاق در سطح کشور آغاز شده است.

وی افزود: قطعاً طلاق یک معضل اجتماعی است و باید به صورت سیستم اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و به نظر می‌رسد برای این کار بایستی از کودکی آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی در دستور کار قرار گیرد.

رضازاده ادامه داد: قطعاً با آموزش‌های به موقع و از مهارت‌های زوجین می‌توانیم تا حد زیادی از آمار طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی بکاهیم و آنها را تحت کنترل قرار دهیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه این سازمان با قوه قضاییه ادامه داد: از سال گذشته و با امضای سند همکاری و تفاهم‌نامه توانستیم مشاورین مراکز مشاوره را تحت آموزش‌های تخصصی قرار دهیم و در نهایت پروتکل علمی را برای همکاری دو مجموعه بهزیستی و قوه قضاییه تهیه کردیم.

وی گفت: در حال حاضر مراکز مشاوره طلاق در بیشتر استان‌ها فعال شده است و در آینده نیز گسترش پیدا خواهد کرد و قطعاً با ارتقای سطح همکاری قوه قضاییه و سازمان بهزیستی شاهد توفیقات بیشتری خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *