جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش هارف به اظهارات منتسب به ظریف

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 376421
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هر کشوری در خاورمیانه از جمله ایران می‌خواهد نقش مثبتی در کمک به عراق در مبارزه با داعش داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا؛ماری هارف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: معتقدم اگر که جایی برای ایفای نقش مثبت باشد که ایران بتواند آن را ایفا کند، این کشور باید چنین نقش مثبتی را ایفا کند.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات منتسب به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر آمادگی تهران برای کمک به عراق علیه داعش در صورت لغو تحریم‌ها علیه آن بیان کرد: ظریف در واقع از نیروگاه‌های هسته‌یی اراک صحبت می‌کرد نه عراق. البته سخنگوهای فارسی زبان دولت آمریکا از این امر مطمئن شدند.

بنابر گزارش النهار، هارف در ادامه با تعجب گفت که این امر را تقریبا نمی‌توان باور کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این در این باره گفت: اخبار منتشره به نقل از وزیر امور خارجه در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر همکاری ایران با آمریکا در عراق در ازای رفع تحریم‌های ایران در شورای امنیت، صحیح نیست و چنین موضوعی طرح نشده است و اخبار منتشره در این زمینه بی‌اساس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *