شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

كند شدن سرعت اينترنت در جهان

جمعه ۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 126923
شهرهاي اروپايي ديگر كه در ميان صد شهر داراي سرعت اينترنت بالا قرار دارند، شامل بادن بادن در آلمان، واخنينگن در هلند و تيميسوارا در روماني هستند.
جديدترين آمار از سرعت اتصال به اينترنت در جهان نشان مي‌دهد متوسط سرعت اينترنت جهاني با وجود پيشرفت برخي از كشورها در ارايه خدمات پرسرعت‌تر، تنها 1.7 مگابيت بر ثانيه است.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش غول شبكه Akamai كه بر مبناي تحليل حجم بالايي از ترافيك اينترنتي براي بررسي وضعيت اينترنت در جهان ارايه شده، كشورهاي پيشرفته آسيايي كره جنوبي، هنگ كنگ و ژاپن با متوسط سرعت اينترنت 12، 9 و 7.8 مگابيت بر ثانيه در صدر اين فهرست قرار گرفتند.

متوسط سرعت در كره جنوبي كه از نظر پهناي باند همواره در صدر قرار داشته، اندكي كند شده و به 12 مگابيت بر ثانيه رسيد، در حالي كه متوسط حداكثر سرعت در اين كشور 33 مگابيت بر ثانيه بوده است.

به‌دنبال اين سه كشور، روماني با سرعت (6.3 مگابيت بر ثانيه)، لتوني (6.3 مگابيت بر ثانيه)، سوئد (6.1 مگابيت بر ثانيه)، هلند (5.9 مگابيت بر ثانيه)، جمهوري چك (5.4 مگابيت بر ثانيه)، دانمارك (5.3 مگابيت بر ثانيه) و سوييس (5.2 مگابيت بر ثانيه) قرار گرفتند.

آسيا در فهرست شهرهاي داراي سريع‌ترين اتصال اينترنت جهان كه بيش از نيمي از آن‌ها در ژاپن قرار دارند، برتري دارد. شهر ماسان در كره جنوبي با سرعت 12 مگابيت بر ثانيه، داراي سريع‌ترين پهناي باند در ميان شهرهاي جهان است. تنها 12 شهر آمريكايي به اين فهرست راه يافته‌اند و تمامي 20 شهر اول اين فهرست به استثاي اومئا در سوئد كه در رتبه هجدهم قرار گرفته، يا در ژاپن يا در كره جنوبي قرار دارند.

شهرهاي اروپايي ديگر كه در ميان صد شهر داراي سرعت اينترنت بالا قرار دارند، شامل بادن بادن در آلمان، واخنينگن در هلند و تيميسوارا در روماني هستند.

هم‌چنين Akamai براي نخستين بار به بررسي سرعت اينترنت پرسرعت بي‌سيم پرداخته كه از سوي اپراتورهاي سلولاري عرضه مي‌شود. بر اساس يافته‌هاي گزارش اين شركت، 83 اپراتور از بين 109 اپراتور موبايل مورد بررسي، سرعت بالاتر از دو مگابيت بر ثانيه، 33 اپراتور سرعت بيش‌تر از پنج مگابيت بر ثانيه و شش اپراتور سرعت فراتر از 10 مگابيت بر ثانيه را فراهم كرده‌اند.

اين گزارش به بررسي منشا ترافيك حملات مخرب مانند فيشينگ و هرزنامه پرداخته و بر اساس آن، روسيه با داشتن 12 درصد از چنين ترافيكي، در صدر قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب و دیدنی بود اگر سرعت لاک پشتی اینترنت ( البته واقعی آنرا ) هم اعلام میکردید تا بفهمیم فاصله را و درک کنیم علت اینهمه اختلاف فاز را.
.................