جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

موافقت مجلس با احیای سازمان مدیریت

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 293522
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) خود با یک فوریت تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری موافقت کرد.
موافقت مجلس با احیای سازمان مدیریت
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محسن علیمردانی نماینده زنجان و طارم در جریان رسیدگی به این طرح اظهار کرد: اکثر اقتصاد دانان و متخصصین باور و اعتقاد جدی دارند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نباید منحل می‌شد چرا که انحلال آن پیامد‌های ناگواری بر اقتصاد ایران و برنامه‌های توسعه‌ای کشور وارد کرد.

وی افزود: اکنون به نظر می‌رسد عقلای دلسوز کشور فارغ از هر دیدگاه اقتصادی و سیاسی به تبعات انحلال سازمان پی برده‌اند و اثرات ناخوشایند آن بر اقتصاد و سایر حوزه‌های توسعه‌ای ایران را تجربه کرده‌اند از همین رو احیای سازمان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در جهان رقابتی کنونی که از اهداف مهم کشورها دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب و افزایش رفاه اجتماعی است باید از کلیه منابع و ظرفیت‌های ملی با محوریت تمرکز بر سرمایه‌های انسانی بهره گرفت زیرا ارتقای بهره‌وری از موضوعات بسیار مهم و جدی است که می‌تواند بر سطح زندگی، بیکاری، وضع اقتصادی جامعه و حتی تورم تاثیر بسزایی داشته باشد.

علیمردانی افزود: پیشنهاد می‌شود با ادغام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرما‌یه‌ انسانی رییس جمهور سازمانی تخصص محور به نام سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری که مستقیما تحت نظر رییس جمهور ایفای وظیفه خوهد کرد ایجاد شود.

در جریان رسیدگی به این موضوع نادرقاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مخالفت با پیشنهاد این طرح به استناد اصل 126 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل رییس جمهور مسوولیت امور برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده دارد و می‌تواند اداره آن را به دیگری نیز واگذار کند لذا معتقدم مجلس شورای اسلامی سازمان مدیریت را منحل نکرد بلکه آقای احمدی‌نژاد به عنوان رییس جمهور به استناد این اصل آن را منحل کرد بنابراین احیای مجدد آن نیز باید توسط رییس جمهور صورت گیرد.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد نیز در موافقت با پیشنهاد این طرح گفت: همه متخصصین و اقتصاد دانان معتقد هستند که انحلال سازمان مدیریت اشتباه محض بوده است و طی این سال‌ها مشاهده کردیم که سازمان فراوزارتخانه‌ای وجود ندارد که برنامه دستگاه‌ها را نظارت و ارزیابی کند لذا باید این موضوع تبدیل به یک قانون دائمی شود که قابل تغییر هم نباشد.

وی تاکید کرد که انحلال سازمان مدیریت اشتباهی بوده که همه به آن اذعان کرده‌اند و اکنون فرصت خوبی است که این موضوع تبدیل به یک قانون شود.

 یک فوریت تشکیل سازمان مدیریت ، برنامه‌ریزی و بهره‌وری به رای گذاشته شد که با 127 رای موافق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
https://jahannews.com/vdcauenuu49nom1.k5k4.html
jahannews.com/vdcauenuu49nom1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *