جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

غزه ، جهنم تکنولوزیک

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 373226
بمب فسفر سفید چیست و چگونه قربانی میگیرد؟
غزه ، جهنم تکنولوزیک
به گزارش جهان، مازیار بیژنی در فیسبوک نوشت:
در اصل این بمب توسط آمریکا ساخته شده و اسراییل هم بهش تجهیز شده تا غزه رو آزمایشگاه این بمب بکنه.
فسفر سفید ماده ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار میگیرد شروع به سوختن میکند و دود سفیدی هم دارد . این ماده با آب خاموش نمیشود و همچنان در آب میسوزد .
اگر روی اعضای بدن کسی بیفته تا عمق بدن وی را می سوزونه و خاموش نمی شه و حتی استخوانو هم می سوزونه ! همچنین جزء رده تسلیحات کشتار جمعی WMD یا WEAPON OF MASS DESTRUCTION قرار می گیره. ضمن اينكه دود تقريبا سمي اي هم داره و ايجاد مشكلات حاد تنفسي در حد خفگي يا سوختن ريه ها مي كنه .
تقريبا اين ماده هم مشابه ناپالم است با اين تفاوت كه اگر از ناپالم بشه جون سالم بدر برد از اين يكي نميشه .
اگر قربانی شانس بیاره و مواد روی سر و یا سینه هاش بریزه خیلی زود فاتحه رو می خونه(کمتر از 2 ثانیه) و می ره اون دنیا ولی اگر رو پاهاش یا دست هاش ریخته باشه اونقدر می سوزه که خونش به جوش بیاد و هنگام برگشتن به قلب اول تمامی اندام های نزدیک به خودش رو می سوزونه تا به قلب برسه .
فسفر سفید بسیار فعال می‌باشد، یعنی انرژی فعالسازی آن خیلی پایین است و به همین دلیل ، در هوا خود به خود آتش می‌گیرد. بنابراین فسفر سفید را در زیر آب نگهداری می‌کنند تا از تماس با هوا مصون بماند .اگه دوران دبیرستان یادتون باشه یک آزمایش بود درباره تولید آتش زیر آب ، اگه اون آزمایش رو انجام داده باشید درک می کردید که این بمب چقدر می تونه وحشتناک باشه. تو اون آزمایش تنها 1 گرم فسفر سفید استفاده می شد اما باید از 5 ، 6 متریش اونو نگاه می کردید تا خطری براتون نداشته باشه .تازه دره و پنجره هارو هم باز کنید .
این ماده تنها در صورتی خاموش میشه که یا اکسیژن بهش نرسه یا ماده اش تموم بشه . هیچ راه دیگری برای خاموش کردنش نیست . اگرم روش آب بریزی اون مواد حاصل از سوختن فسفر تبدیل می شه به اسید فسفریک .
کاری که این بمب انجام می دهد این است که در چند ۱۰ متری بالای هدف منفجر می شود و فسفر مشتعل و بسیار داغ را روی سر مردم می ریزد و فکرش را می تونید بکنید چه بلایی سر اونا میاره و آنچنان آنها را می سوزانه که تشخیص جسد عملا غیرممکن میشه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *