سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

حذف نماینده عارف از یک طرح بزرگ‌اقتصادی

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 378122
ربیعی وزیر کار به عنوان مسوول کارگروه این طرح در دولت یازدهم معرفی شده و دبیر ستاد نیز محمدشریعتمداری ر است.
به گزارش جهان؛ پارس نوشت: علی طیب نیا که نماینده محمدرضا عارف در دولت حسن روحانی محسوب می شود با درخواست دو عضو ارشد اقتصادی دولت یازدهم از مسوولیت در طرح هدفمندی یارانه ها کنار گذاشته شد.

مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ و با ثبت نام از متقاضیان این مرحله آغاز شد. این مرحله از طرح با مجوزی که از جانب مجلس شورای اسلامی در چارچوب تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ به دولت داده شده است، دولت را موظف کرده با سازوکاری که مورد نظر خودش می‌باشد، افراد نیازمند را شناسایی و توزیع یارانه در میان آنها را به انجام برساند. با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی، فاز دوم برنامه هدفمندی یارانه‌ها از روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ به‌طور رسمی کلید خورد. در نهایت بیش از ۹۸ درصد مردم به تقاضای دولت برای انصراف از یارانه پاسخ «منفی» دادند.

اظهارات مکرر علی طیب نیا وزیر اموراقتصاد و دارایی و معاون وی، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مخالفت با برخی تصمیمات دولت یازدهم در مورد نحوه اجرای مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه ها موجب شد تا این وزارتخانه از تصمیم گیری و اظهارنظر در این مورد کنار گذاشته شود.

علی طیب نیا بر این باور بوده و هست که هر حرکتی درخصوص هدفمندی یارانه ها نیازمند یک بانک اطلاعاتی از کاربران و تغییر فرهنگی در باور افراد غیر‌نیازمند جهت نگرفتن یارانه است که این موضوع در مرحله دوم این طرح به دلیل تعجیل و شتابزدگی با شکست سنگینی روبرو شد.

با حذف علی طیب نیا از مسوولیت ستاد هدفمندی یارانه ها، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسوول کارگروه این طرح در دولت یازدهم معرفی شده و دبیر ستاد نیز محمدشریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور است.

لازم به یادآوریست بر اساس اصلاح صورت گرفته در اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیران کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، جهاد کشـاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رییـس سازمان هدفمندسازی یارانه ها از اعضای این سازمان هستند.

همچنین چندی پیش هيئت وزيران مصوب کرده بود «معاون اجرايي رييس جمهور به عنوان نايب رييس و دبير به ترکيب ستاد هدفمندسازي يارانه ها اضافه شود.»

گفته می شود حذف علی طیب نیا از مسوولیت در ستاد هدفمندی یارانه ها به پیشنهاد مسعود نیلی و محمد علی نجفی انجام شده است. در حال حاضر نماینده وی به دلیل ضرورتهای حقوقی بدون اظهار نظر در برخی جلسات این ستاد شرکت می کند.

لازم به یادآوریست چندی پیش در نشست سخنگوی دولت با خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات عارف از روحانی تصریح کرده بود: در زمان مناظرات، علی طیب نیا نماینده عارف بود، لذا وقتی طیب نیا طرحی را در دولت مطرح می کند ما تصورمان این است که نظرات آقای عارف در حال مطرح شدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *