چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۱۱

عرضه کتب مغایر با اصول اخلاقی در نمایشگاه کتاب تهران/ اهالی فرهنگ نیاز به ارشاد ندارند؟!

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 358728
هر چند طی چند روز برگزار شده نمایشگاه، برخی کتب فاقد مجوز از چرخه عرضه خارج شده اند و قابل تقدیر است اما مشکل، عرضه کتبی است مسئله دار و خارج از شئونات ، که دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد!
عرضه کتب مغایر با اصول اخلاقی در نمایشگاه کتاب تهران/ اهالی فرهنگ نیاز به ارشاد ندارند؟!
گروه فرهنگی جهان نيوز: چند روزی تا پایان نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور باقی نمانده است؛نمایشگاهی که تا این لحظه ششمین روز فعالیت خود را سپری می کند در ۲۷ امین دوره برگزاری خود نیز با حواشی متعددی روبرو شده است. 

هر چند برخی از این حواشی به علت وسعت برگزاری این رویداد طبیعی است، اما عرضه برخی از کتب مغایر با اصول اخلاقی و منافع ملی اتفاقی غیر قابل قبول و نشان از بی تدبیری است.ارائه کتب غیر اخلاقی در حالی در نمایشگاه تهران اتفاق می افتد که کتاب به عنوان عصاره تمدن و منشا فرهنگ‌سازی و مهم‌ترین ابزار برای مقابله با ناتوی فرهنگی است.

  سال ۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب، سال فرهنگ نامگذاری شده است و برگزاری بی حاشیه و مدبرانه این رویداد مهم در آغاز سال می توانست اقدام قابل توجهی از سوی وزارت ارشاد متناسب با نامگذاری سال باشد که متاسفانه این مهم رقم نخورد. 

هر چند طی چند روز برگزار شده نمایشگاه، برخی کتب فاقد مجوز از چرخه عرضه خارج شده اند و قابل تقدیر است اما مشکل، عرضه کتبی است مسئله دار و خارج از شئونات ، که دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد! 

فروش آثار شخصی صفیعلی شاه آخرین قطب سلسله صفیعلی شاهی، فروش کتاب هایی با موضوع داستان های بازی ممنوعه از جمله "مکس پین"، "ندای وظیفه" و "سایلنت هیل" که هویت برخی از آنها ضدایرانی می باشد،عرضه کتابی با عنوان "زن، رهایی از وابستگی به مردان، ارائه کتب و مجلاتی با تصاویر مبتذل و ضدارزشی در بخش بین الملل، حضور انتشارات "مولوی" در نمایشگاه کتاب با آثاری در زمینه عرفان و تصوف و تبلیغات سلسله های مختلف غلات که هر ساله کتب جدیدی را در زمینه انحرافات فکری در نمایشگاه کتاب ارائه می دهد،ترویج اباحه گرایی در کتاب "آنجا که مه ...."که نویسنده در این کتاب به غرایض و تمایلات جنسی خود پرداخته است و ....تنها بخشی از کتب دارای مجوزی است که عرضه آنها در نمایشگاه توسط رسانه های مختلف مخابره شده است. 

این کتب در حالی در نمایشگاه کتاب با مجوز عرضه می شود که رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب، درباره ممیزی کتاب اینگونه گفت:
- هیچ کس در ممیزی بالاتر از وجدان و افکار عمومی نیست
- باید تشخیص خوب و بد را به انجمن ها و اصحاب قلم سپرد
- در دنیای کتاب بگذاریم آنچه در دل و اندیشه وجود دارد، بر روی صفحه کاغذ، خودنمایی کند
- صاحبان فرهنگ نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الان در ادامه دوم خرداد هستیم پس این چیزها کاملاً طبیعی است!
....
Iran, Islamic Republic of
یعنی هیچکی نیست جلوی اینارو بگیره؟
گوش اگر گوش تو ناله اگر....
ناشناس
روز جمعه تو نمایشگاه چرا اذان ظهر پخش نشد ؟ این چه وضعه حجابه ؟کجاش نمایشگاه کتابه ؟کجاست فرهنگ دینی ؟ کم مانده برای دختر وپسرها .... بابا خجالت داره شما که مدعی هستید.بترسید از روزی که در دادگاه عدل الهی ازتون سوال میشه چه کردید و شما جوابی جز سکوت و حسرت و غصه خوردن چیزی نخواهید داشت . به فکر وضع دین مردم باشید ؟ پس چه زمانی می خواهید به فکر بیفتید ؟ نکنه فکر می کنید خیلی می توانید در دنیا زنده بمانید.
Iran, Islamic Republic of
اجهان از جریان انحرافی چه خبر؟
میلاد
به تو هیچ ربطی نداره
هر وقت از مهاجرانی هبری شد از اینا هم خبر میاد
اهالی فرهنگ؟؟؟
انصاف
Iran, Islamic Republic of
چرا از اتفاقات اخیر در برنامه سمت خدا و اشتباهات مدیران شبکه سه حرفی و خبری نمیزنید؟!!!!!
مگه چی شده؟؟؟
جو سازی الکی ممنوع نمی شه این قضایا را پنهان کرد
محمد
آخه اینا اصل ارشادن چی چی رو ارشاد کنین