جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

تشکیل کمیته پیگیری حوادث پالایشگاه شازند

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 421123
به دستور سرپرست استانداری استان مرکزی، کمیته ویژه پیگیری حوادث پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تشکیل شد.
به گزارش جهان، سرپرست استانداری استان مرکزی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت هشت روز گذشته دو حادثه گازگرفتگی در جریان عملیات اورهال پالایشگاه شازند رخ داده که در مجموع ۹ مصدوم به جا گذاشته و دو تن از این مصدومان نیز جان خود را از دست دادند.

شکرالله حسن بیگی افزود: اگر چه حوادث حین کار انکارناپذیر است اما توالی و تکرار این حادثه لزوم پیگیری علل و مشکلات در این زمینه را ضروری کرده است.

وی توضیح داد: اعضای این کمیته به مسوولیت فرماندار شازند شامل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر امنیتی و سیاسی استانداری و مدیرعامل پالایشگاه شازند است.

سرپرست استانداری استان مرکزی ادامه داد: علل دو حادثه اخیر پالایشگاه شازند باید به سرعت و فوریت شناسایی شود و در هماهنگی با قوه قضاییه با عوامل این حوادث نیز برخورد قاطع خواهد شد.

* دو نفر از مصدومان گازگرفتگی پالایشگاه شازند تحت مراقبت های ویژه هستند


رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک گفت: دو نفر از چهار مصدوم گازگرفتگی ظهر روز سه شنبه که برای مداوا به این بیمارستان منتقل شده اند تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و یکی از آنها در بخش آی سی یو و دیگری در سی سی یو بستری است.

دکتر محمد قزلو افزود: دو مصدم دیگر نیز شرایط جسمی بهتری داشته و در بخش عمومی بستری و تحت مداوا هستند.

وی توضیح داد: مصدومان این حادثه با گاز ازت مسموم شده اند و پس از انتقال آن ها به بیمارستان امیرالمومنین (ع) به سرعت اقدامات اورژانسی و درمانی توسط تیم پزشکی برایشان آغاز شد.

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک اضافه کرد: چهار نفر دیگر نیز با مصدومیت محدود به همراه کارگران گازگرفته به بیمارستان منتقل شدند که این افراد در حین کمک رسانی به حادثه دیدگان دچار آسیب شده و حال آن ها رضایت بخش بوده و به زودی مرخص می شوند.

دکتر قزلو بیان کرد: مسمومیت با گاز ازت به دلیل خاصیت حلالیت گاز ، موجب کاهش میزان اکسیژن در خون و کند شدن فرآیند اکسیژن رسانی سلولی و آسیب جدی به بافت های بدن می شود.

وی بیان کرد: مسمومیت شدید با این گاز باعث ورم مغزی و کما می شود.

وی گفت: در مسمومیت شدید با انواع گازها نتیجه قطعی در بهبودی نمی توان داد و بهبودی مصدوم منوط به گذشت زمان و عکس العمل بیمار به درمان دارد.

بنا به اعلام روابط عمومی پالایشگاه شازند ،حادثه گازگرفتگی در این پالایشگاه در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه ظهر سه شنبه در واحد آر.سی.دی تصفیه ته مانده نفت خام رخ داد که کادر پزشکی این پالایشگاه بالافاصله در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات اولیه پزشکی برای چهار حادثه دیده انجام شد.

عباس سلیمانی گفت:مصدومان این حادثه از نیروهای پیمانکاری پالایشگاه هستند که در حال تخلیه کاتالیست از راکتور در واحد آر سی دی دچار مسمومیت با گاز ازت شدند.

وی افزود: این مصدومان پس از عملیات احیای قلبی و تنفسی با پزشک و پرستار برای پیگیری درمانی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک اعزام شدند.

سلیمانی بیان کرد:چهار مصدوم دیگر نیز در جریان امدادرسانی به کارگران گاز گرفته شامل سه مامور آنش نشانی و یک نیروی پیمانکاری دچار آسیب جزئی شدندکه حال آن ها خوب است.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در آخرین پیگیری از پزشک معالج کارگران مسموم شده سه نفر از آن ها به روند درمانی پاسخ داده و امید بهبودی در شرایط جسمی و هوشیاری دارند.

وی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

در هفتم اردیبهشت ماه امسال نیز حادثه گازگرفتگی دیگری با گاز سولفید هیدروژن در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اتفاق افتاد که پنج کارگر را مصدوم کرد.

مصدمان این حادثه به بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک منتقل شدند که دو نفر از آن ها از بیمارستان مرخص شده، دو مصدوم فوت کرده و یک مصدوم دیگر نیز در کمای عمیق در بخش آی سی یو به سر می برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *