پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جنگل ابر برای همیشه از کابوس دور شد

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 414392
مدیرکل آموزش سازمان محیط زیست گفت: جنگل ابر به‌عنوان منطقه حفاظت شده محسوب شد و برای همیشه کابوس از این جنگل دور شد.
به گزارش جهان، محمد درویش در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص عملکرد سازمان در حوزه آموزش در سال ۹۳ اظهار داشت: از اقدامات خوب کار داوطلبانه شکارچیان در کردستان بود. درواقع ۵۰۰ شکارچی اسلحه خود را شکاندند تا نشان دهند که نباید حیوانات و پرندگان را شکار کرد.

وی با بیان "امیدواریم عده‌ای دیگر در سال ۹۴ اسلحه شکاری خود را برای همیشه بشکنند" ادامه داد: از اقدامات دیگر می‌توان به درج یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن فوتبالیست‌ها با وجود تمام مخالفت‌ها اشاره کرد. درحقیقت با این اقدام تمام کشور‌ها با یوزپلنگ ایرانی آشنا شدند.

مدیرکل آموزش سازمان محیط زیست افزود: موضوع شکار ممنوع در برخی نقاط کشور رخ داده است که امیدواریم در بندر انزلی، فومن و مناطق استان گیلان اتفاق افتد تا سال ۹۴ سالی بسیار خوب در این زمینه باشد.

درویش عنوان کرد: درخواست برخی فعالان محیط زیست در زمینه دادگاه ویژه محیط زیست برای توجه بیشتر به امور محیط زیست و جرم‌انگاری در این زمینه در سال ۹۳ مطرح شد که امیدواریم این امر در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص جنگل ابر نیز ما پیروز شدیم و در دومین جلسه شورای عالی محیط زیست این جنگل به‌عنوان منطقه‌ای حفاظت شده مطرح شد و کابوس برای همیشه در خصوص جنگل ابر از بین‌ رفت.

مدیرکل آموزش سازمان محیط زیست افزود: جشنواره کتاب سال محیط زیست در سال ۹۳ از دیگر اقدامات مهم در سازمان محیط زیست بود.

درویش بیان کرد: امیدواریم وضعیت محیط زیست در تمام موضوعات با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط بهبود یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *