جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۲

مومنی: روحاني سياست‌هاي غلط احمدي‌نژاد را ادامه می‌دهد

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 424391
به گمانم ريشه اصلي سهل‌انگاري در اين است كه گويي در حوزه مديريت اقتصادي، تيم اقتصادي دولت مسيري جز تعديل ساختاري نمي‌شناسد و چون اين‌‌ همان مسيري است كه احمدي‌نژاد هم دنبال كرد فكر مي‌كنم ‌آنها نگرانند با تشريح موضوع برايشان قيد ايجاد شود...
مومنی: روحاني سياست‌هاي غلط احمدي‌نژاد را ادامه می‌دهد
به گزارش جهان، فرشاد مومنی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: اينكه ما از چه چيزي نگرانيم. اينجا هم مي‌توان درباره نگراني‌ها صحبت كرد. من معتقدم اگر اين بحران درست فهم نشود، ممكن است دولت جديد هم به اشتباه بيفتد. من بارقه‌هايي از اين اشتباه را در لايحه بودجه ۹۳ و ۹۴ مي‌بينم. به‌طور مثال در لايحه بودجه سال ۱۳۹۳، دولت اقدام به افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي كرد. اما اين افزايش چشمگير كه با افزايش چشمگير قيمت كالاهاي ديگر، اعم از كليدي و غيركليدي همراه بود، آثار متناسب خود را بر روي شاخص تورم منعكس نكرد.

وی افزود: در اين‌جا سوال پيش مي‌آيد كه چرا؟ دولتمردان ترجيح مي‌دهند كه از اين شرايط به عنوان «پديده بديع» ياد كنند كه نيروي محركه آن سياست‌هاي هوشمندانه آنها بوده است. اما واقعا آنها سياستي اعمال نكردند كه هوشمند يا غيرهوشمند باشد. آنها همان سياست‌هاي قبلي را با شيب كمتر اعمال كردند. تعريفي كه از «اعتدال» دادند، متوقف كردن سياست‌هاي غلط نبود بلكه اعمال‌‌ همان سياست‌ها با «شيب كمتر» بود.

مومنی گفت: اگر اين مساله آنقدر تكرار شود كه خودشان هم آن را باور كنند ممكن است ديگر به شيب كم هم قانع نباشند و شيب‌هاي بيشتر را مانند دولت احمدي‌نژاد اعمال كنند. اگر چنين كنند بر آنها هم‌‌ همان خواهد رفت كه با احمدي‌نژاد رفت... آن چيزي كه به نظرم حياتي است و من آن را يك نگراني بزرگ مي‌دانم اين است كه دولت در اعلام آنچه بر كشور گذشت و آنچه دولت سابق كرد فعال عمل مي‌كند اما در تحليل اينكه چه كردند كه سبب شد آن كارنامه رقم بخورد، سهل‌انگاري مهمي در دولت جديد مي‌بينيم.

وی اظهار داشت: به گمانم ريشه اصلي سهل‌انگاري در اين است كه گويي در حوزه مديريت اقتصادي، تيم اقتصادي دولت مسيري جز تعديل ساختاري نمي‌شناسد و چون اين‌‌ همان مسيري است كه احمدي‌نژاد هم دنبال كرد فكر مي‌كنم ‌آنها نگرانند با تشريح موضوع برايشان قيد ايجاد شود... آنچه باعث مي‌شود ما فكر كنيم اگر دولت به همين رويه ادامه دهد قطعا فرصت‌هاي ناشي از لغو تحريم‌ها را هم از دست مي‌دهد، به همين مساله بر مي‌گردد يعني شرايط كنوني اقتصاد ايران بايستگي آن را دارد كه ما يك بازآرايي بنيادي ساختار نهادي به نفع مولدها و عليه مولدها انجام دهيم. متاسفانه در حوزه بازآرايي تاكنون چيزي از اين دولت نديده‌ايم و اين نگران‌كننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رزمنده
مگر احمدی نژاد سیاست غلطی هم داشت؟؟؟؟؟ کم لطفی میکنید. انقلابیترین.شجاعترین پاکدسترین. دولت تاریخ ایران بوده.مقام.............
افرین به این تحلیل درست
فدایی سیدعلی
کدام سیاست احمدی نژاد!!!
گران کردن 150درصدی قیمت نان بدون پرداخت حتی یک ریال یارانه ،افزایش سه برابری قیمت برق و... ، آزادسازی قیمت بنزین به نفع سرمایه داران و پورشه سواران ، توقف مسکن مهر ، توقف کامل فعالیتهای هسته ای، پایمال کردن عزت ملی به پای استکبار جهانی و ...........
که همگی خلاف سیاستهای دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد است، بلکه همه ی اینها برگرفته از سیاستها و دستورات [....] می باشد.
سیاست روحانی و احمدی نژاد (3 سال آخر) سیاستی بر خلاف مصالح عالیه نظام و بلندمدت بود
محمدخ
Iran, Islamic Republic of
بابا احمدی نزاد 2 ساله که دیگه نیست چرا هی بدگویی میکنید؟
در زمان احمدی نژاد بد مردم خیلی زندگی بهتر داشتند تا الان
بابا با اون چیکاردارید ؟خودتون چی بلدید؟
مخالفم

بروید با چراغ دنبال احمدی نژاد بگردید!
ح
چراغم نفت نداره
یک معلم
اقتصاد احمدی نژاد گره بسیاری از دردمندان و مستضعفین را باز کرده . بروید در مناطق که مردم ضعیف زندگی می کنند ببینید که مردم دارن با یارانه زندگی می کنند گرانی سال 90 هم توطیه دشمن داخلی و کدخدای خارجی بود . همانها که در تب وتاب معرکه ی ارز و دلار مجوز صرافی می گرفتند. اقتصاد روحانی تعطیل کردن همه ی فعالیت ها برای جلوگیری از تورم است. فقط اتاق بازرگانی دولتی شده برای واردات تسهیل ایجاد می کند تا جیبشان پر وپرتر شود و مردم بیچاره فقط منتظر ترحم کدخدا باشند تا روزشان بگذرد
بريد دانگ دادنگ دادنگ كاراحمدي نژادرو تو دوسال آتي انجام بديد نميتونيد؟؟؟
خدا رو شکر احمدی از سیاستهای شماها پیروی نکرد
علی
صد رحمت به احمدی نزاد . بشکند کلیدی که هیچ قفلی را بازنکرد
علی
اشتباهی منفی دادم

هزار رحمت به محمود مردمی نژاد