جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ارسال کمک های ایران به یمن با دو کشتی

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 424797
معاون اموربین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر از تحویل محموله کشتی "نجات" و ارسال آن با کشتی‌های «مونا» از جیبوتی به یمن خبر داد و گفت: نیمی از محموله ۱۲ هزار تنی کمک‌های هلال‌‌احمر ایران (محموله دوم) نیز با کشتی «آرزو» ارسال می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: بارگیری کشتی دوم محموله امدادی کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران برای مردم یمن شامل ۱۲ هزار تُن مواد غذایی که بخشی از آن در بندر امام خمینی(ره) و بخشی دیگر در بندرعباس بارگیری خواهد شد، تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.

امکان تحویل کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن در دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در بندر صلاله

محمدی عراقی با بیان اینکه به محض آماده‌سازی جزئیات محموله‌ها و اخذ مجوز از سازمان‌های بین‌المللی، کشتی دوم به سمت یمن حرکت خواهد کرد، افزود: گزینه نخست ما تحویل مستقیم محموله به یمن است، اما یکی دیگر از گزینه‌ها برای تحویل کمک‌های امدادی در صورت نبود امکان پهلوگیری در یمن تحویل آن در بندر صلاله عمان است؛ چراکه از ۲ روز گذشته، دفتر و انبار مرکزی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در یمن باز و آماده تحویل گرفتن کمک های امدادی برای مردم یمن است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی چون سازمان جهانی غذا نیز از دیگر گزینه‌هایی است که امکان تحویل کمک‌های امدادی به آنها وجود دارد، تصریح کرد: کشتی دوم به محض تکمیل بارگیری و اخذ مجوزها به سمت یمن حرکت خواهد کرد، اما از نظر حمل نیرو، از آنجا که شرایط حمل مناسب را ندارد، لذا امکان اعزام نیرو با این کشتی بسیار محدود است.

محمدی عراقی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با هلال‌احمر یمن در این زمینه انجام شده و مقرر شده است تا هلال‌احمر یمن محموله را در بندر الحدیده تحویل بگیرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه محموله کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران ۱۵ خرداد از جیبوتی در کشتی به نام«مونا» بارگیری خواهد شد، گفت: نیمی از محموله ۱۲ هزار تنی کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌‌احمر ایران (محموله دوم) در کشتی آرزو بارگیری شده و تا هفته آینده ارسال می‌شود.

محمدی عراقی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران آماده است تا در صورت نیاز و اعلام توافق یمن، نیروها و کادر پزشکی مورد نیاز را هم به این کشور اعزام کند، گفت: در عمل پس از تخلیه بار در جیبوتی و تحویل آن به هلال‌احمر یمن، ماموریت نیروهای امدادی، پزشکی و درمانی همراه با کشتی نجات به اتمام می‌رسد و نیروها باید برگردند، اما در صورت ارسال محموله‌ای با هواپیما نیروها هلال‌احمر ایران برای انجام هماهنگی‌ها در جیبوتی می‌مانند.

وی همچنین درباره پهلوگرفتن کشتی در جیبوتی، خاطرنشان کرد: هدف اصلی هلال‌احمر ایران از ارسال کمک‌ها این است که این کمک‌ها به دست مردم یمن برسد، و بر این اساس همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا کمک‌ها در مطمئن‌ترین شرایط و به بهترین نحو ممکن به دست مردم یمن برسد و لذا برای ما پهلوگیری در جیبوتی یا یمن تفاوتی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *