چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۷

واکنش وزیر کشور به جنجال درباره لغو کنسرت ها

از ۳۱۲ مجوز برگزاری کنسرت تنها مجوز ۹ کنسرت لغو شده است
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۸
کد مطلب: 430295
وزیر کشور با بیان اینکه برخی موضوع لغو مجوز کنسرتها را بزرگنمایی می‌کنند، گفت: وزارت کشور تاکنون ۳۱۲ مجوز برگزاری کنسرت داده که تنها ۹ کنسرت لغو شدند.
واکنش وزیر کشور به جنجال درباره لغو کنسرت ها
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست با دبیران کل احزاب، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فضای انتخابات حرکت می‌کنیم در نظر داریم آسیب‌ها را از الان شناسایی کنیم تا فرآیند انتخابات را نظارت شده و مدیریت شده داشته باشیم.

وی افزود: بنده از احزاب می‌خواهم در هر مرحله از انتخابات که احساس می‌کنند وزارت کشور باید دقت بیشتری داشته باشد، به ما اعلام کنند.

وزیر کشور همچنین تصریح کرد: لازم است تمام احزاب، منشور اخلاقی و آداب انتخابات را امضا کنند تا در انتخابات شاهد نشاط و پویایی باشیم.

رحمانی فضلی درباره لایحه شفاف‌سازی منابع مالی احزاب نیز گفت: این لایحه را برای ارائه به دولت آماده کردیم و بنده هم از آقای مؤمنی می‌‌خواهم که متن این لایحه را در سایت وزارت کشور قرار دهند تا از نظرات شما بهره‌مند شویم.

وزیر کشور تأکید کرد: منابع مالی که احزاب در انتخابات استفاده می‌کنند، باید قابل حسابرسی و رسیدگی باشد.

وی همچنین با اشاره به نحوه اخذ آرا در انتخابات اظهار داشت: اخذ آرا باید به گونه‌ای باشد که احراز هویت افراد قبل از اخذ آرا صورت بگیرد تا امکان تخلف به صفر برسد که ما در این زمینه قصد داریم یک لایحه اصلاحی به دولت ارائه کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وزارت کشور قانون انتخابات جامع را نوشته و به دولت ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه زمان کمی تا برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده سعی کردیم یک لایحه اصلاحی را در خصوص انتخابات مجلس ارائه کنیم.

وزیر کشور درباره تدوین لایحه جرم سیاسی نیز گفت: لایحه جرم سیاسی را باید قوه قضاییه تدوین و تهیه کند و وزارت کشور هم به اندازه خود این موضوع را بررسی خواهد کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نامگذاری روز احزاب را حتماً به شورای عالی فرهنگی پیشنهاد می‌دهیم، تصریح کرد: وزارت کشور در نظر دارد تا لایحه تأسیس دفاتر استانی احزاب را تهیه و به دولت ارائه کند.

وی درباره مجوزهای سخنرانی‌ها گفت: ما موظف به تامین امنیت هر سخنرانی که مجوز می دهیم هستیم و تاکنون نیز امنیت تمام سخنرانی‌ها را برقرار کرده‌ایم.

وزیر کشور درباره موضوع لغو کنسرت‌های موسیقی تصریح کرد: برخی این موضوع را بزرگنمایی می‌کنند در حالی که ما تاکنون ۳۱۲ مجوز برگزاری کنسرت موسیقی دادیم که تنها مجوز ۹ کنسرت لغو شده است که از این تعداد ۳ کنسرت توسط خود مسئولان برگزاری کنسرت و یک کنسرت نیز مشکل محتوایی داشته و دو کنسرت هم توسط قوه قضاییه لغو شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دعوت از احزاب در جلسات وزارت کشور گزینشی نبوده و نیست تأکید کرد: دولت محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان نیست.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور تمام سعی خود را خواهد داشت تا تأیید کاندیداها در انتخابات آتی مجلس تنها از طریق ۴ مرجع قانونی صورت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س
Iran, Islamic Republic of
هدف دارند از بزرگنمایی لغو کنسرت ها ۰۰۰
استفاده ابزاری از هر موضوعی
United States
کنسرت ها جدا ازاینکه لهو لعب است دیشب در اتشگاه کرج کنسرت زنده در شب وفات حضرت خدیجه جالب اینکه صاحب رستوران می گفت ما به کسی کار نداریم و قانون خودمان را داریم
France
همان نه كنسرت لغو شده هم خلاف قانون بوده چون متولي و مسوول فرهنگ جامعه مجوز آنها را صادر كرده بود
Iran, Islamic Republic of
آقاي وزير حالا چه يك كنسرت چه ده تا رو لغو كردين فرقي نميكنه در اين ماجرا تعداد زيادي از كارگران و شاغلين نانشان بريده شد و شما عين خيالت نيس به جهنم كه عده اي از ملت مستضعف نان نخورند .مشكل محتوايي رو خود مردم با انتخابشان حل ميكنن شما دخالت نكن مردم عقل دارن ميدونن كجا برن كجا نرن.
بصیر
Romania
وزیرکشور اینقدر دلتان را با شاد کردن موسیقی عادت ندهید این آلت حرام را در سال 57 با قیام پیامبر گونه امام خمینی در کشور برچیده ودر سطل زباله ریخته شد
قلی
Iran, Islamic Republic of
مشکل مردم لغو کنسرت هاست؟
یا گرانی، بیکاری ، پارتی بازی، تبعیضو ....؟؟
ها الکی نگید
شماها همتون اصلاح طلب هستید
سر مردم را شیره نمالید