جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افسردگی در کمین کودکان با والد معتاد

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 292091
یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: کودکانی که والد معتاد دارند در معرض شدید ابتلا به اضطراب، افسردگی و یا حتی خودکشی هستند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، زهرا عادل درباره تأثیر مصرف دخانیات بر روی کودکان گفت: کاهش یادگیری، بیماری‌های جسمی و روانی، چاقی و بی توجهی به پیرامون معمولا در این کودکان بیشترمشاهده می‌شود.

وی افزود: کودکانی که والد معتاد دارند در معرض شدید ابتلا به اضطراب، افسردگی و یا حتی خودکشی هستند.

عادل اظهار کرد: در اکثر موارد این سوء رفتار آنها به خارج از محیط خانه نیز منتقل می‌شود و آنها با همسالان خود به سختی ارتباط برقرار می‌کنند و معمولا به افرادی خجالتی و غیر اجتماعی تبدیل می‌شوند.

وی درباره اعتیاد والدین گفت: کودکانی که والد معتاد دارند عموما به بزرگسالانی کوچک تبدیل می‌شوند که حتی مجبورند مسوولیت یک خانواده یا خواهر و برادر کوچکتر خود را نیز به عهده بگیرند.

وی افزود: این کودکان معمولا خود را گناهکار می‌دانند چون والدین بر سر آنها فریاد می‌زنند و به دلیل تمام اتفاقاتی که در خانه رخ می‌دهد او را مقصر می‌دانند.

او درباره سایر آسیب‌های روانی این کودکان، افزود: اعتماد به نفس پایین، افسردگی، از دست دادن هویت واقعی خود و اعتیاد در آینده از جمله سایر آسیب‌های روانی این کودکان محسوب می‌شود.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، تأکید کرد: با توجه به اینکه کودکان با والد معتاد معمولا سعی می‌کنند سکوت کنند و والدین خود را راضی نگه دارند در آینده نیز سعی می‌کنند تمامی اطرافیان خود را راضی نگه دارند و به هیچ فردی "نه" نمی‌گویند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *