جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
گفت‎وگو با عبدالوحید فیاضی درباره مدیریت دانشگاه آزاد؛

یک پای دانشگاه آزاد مهدی هاشمی است

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 272697
عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد و یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس نهم است.
یک پای دانشگاه آزاد مهدی هاشمی است
به گزارش جهان، وی در گفت‎وگو با پنجره، مهدی هاشمی را یک پای مسائل دانشگاه آزاد عنوان کرده و تأکید می‎کند که برای رسیدگی به این موضوع بسیار مصمم است.   
 
به عنوان سوال اول بفرمایید تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در چه مرحله‎ای است و تا‎کنون چه اقداماتی را در این راستا انجام داده‎اید؟      

تا‎کنون مسئولیت‎ها در کمیته تحقیق و تفحص تقسیم شده و همچنین برنامه کاری و راهبردی نیز برای پیشبرد کار مدون شده است؛ به گونه‎ای که سرفصل‎ها و رئوس مواردی که در این دوره باید به آن‎ها بپردازیم پس از بحث و نظرخواهی از کارشناسان، نمایندگان مجلس و اعضای سابق کمیته مذکور تدوین شده و در حال جمع‎آوری اسناد و اطلاعات مربوطه هستیم. در این باره جلسات مقدماتی به ریاست حجت‎الاسلام نبویان برگزار شده و نتایج خوبی نیز درپی داشته است.      

قرار است چه مقاطعی از مدیریت دانشگاه آزاد توسط شما بررسی و پیگیری شود؟   
   
ما از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد تا هم‎اکنون را مورد تحقیق و تفحص قرار داده و در این زمینه از اطلاعات تحقیق و تفحص مجلس هفتم که به ریاست دکتر زاکانی انجام گرفته و اطلاعات بسیار خوبی را گردآوری کرده است نیز بهره خواهیم برد. حقیقتا کار آقای زاکانی و دوستانشان در مجلس هفتم کار بزرگی بوده و کمتر تحقیق و تفحصی با این ابعاد و گستردگی را تا‎کنون شاهد بوده‎ایم. به گونه‎ای که بسیاری از کار‎هایی که الان باید برای آن وقت گذاشته و پیگیری می‎کردیم، هم‎اکنون برای تحقیق و تفحص جدید آماده و قابل استفاده است.      

چه تفاوت‎‎هایی را در تحقیق و تفحص دوره قبلی و زمان حاضر می‎توان مشاهده کرد؟
     
تفاوت عمده این دو دوره به این برمی‎گردد که در دوره قبلی و در زمان ریاست آقای جاسبی بر دانشگاه آزاد هیچ‎گونه همکاری‎ای با نمایندگان مجلس برای پیشبرد کار‎ها صورت نمی‎گرفت و به‎نوعی دانشگاه آزاد به دور خود حصاری کشیده بود و هیچ ناظری را بر نمی‎تافت و اجازه کوچک‎ترین بازرسی‎ها را نمی‎داد. اما در دوره فعلی ما این ‎روحیه را در مدیران جدید دانشگاه آزاد شاهد نیستیم و خوشبختانه فضای همکاری و تعامل بر فضای کاری ما حاکم شده است. دکتر دانشجو در جلسه‎ای که با ما داشت هم از تحقیق و تفحص استقبال کرد و هم اینکه به تمامی واحد‎های استانی این دانشگاه دستور داد تا حداکثر همکاری‎ها را با نمایندگان مجلس داشته باشند. این ‎رویکرد حتما جای تشکر و قدردانی دارد.  
    
پروسه تحقیق و تفحص چه مدت طول خواهد کشید و چه زمانی نتیجه آن در صحن مجلس قرائت خواهد شد؟      
مدت این کار در کمیسیون آموزش و تحقیقات شش ماه تعیین شده و تا‎کنون نیز دو ماه ونیم از زمان آن گذشته است. با توجه به همکاری‎‎های مسئولان دانشگاه آزاد پیش‎بینی بنده این است که در زمان مقرر، این کار به سرانجام خواهد رسید.    
 
از جمله موضوعات مهمی که درباره دانشگاه آزاد همواره مطرح بوده است، نقش مهدی هاشمی در پشت‎پرده آن و مسائلی نظیر واحد لندن این مجموعه آموزشی است. آیا کمیته تحقیق و تفحص برنامه‎ای برای ورود به این موضوع دارد؟      

بله، قطعا. چون یک پای مسائل دانشگاه آزاد شخص مهدی هاشمی و تحرکات وی در واحد لندن است که حرف و حدیث‎‎های زیادی پیرامون آن مطرح بوده و حتما در این دوره به‎صورت جدی پشت پرده آن را افشا خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *