جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۳

نامه محرمانه یک فرزند طلاق به خدا

+ دست‌نوشته
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 152799
خدایا به من و مادرم کمک کن مشکلات خود را با هم هل (حل) کنیم. خدایا کمک کن... خدایا اُمر (عمر) مادرم را زیاد کن که تا سن ۶۶ سالگی هداکثر (حداکثر) اُمر (عمر) داشته باشد؛ بیشتر، تا هدود (حدود) ۷۸ سالگی زنده باشد.
محمدصادق زمانی در وبلاگ «روح آبی» با انتشار مطلبی در مورد یک دختر 9 ساله، نامه‌ی وی به خدا را منتشر کرده است:

دایی این دختر نه ساله می گفت که بیش از صدبار این نامه را یواشکی- همان دزدکی خودمان- از لای قرآن شخصی «ندا» بیرون آورده و خوانده و هر بار بیشتر از دفعه پیش اشک هایش سرازیر شده. می گفت اگر ندا بفهمد که این نامه را کسی دیده و یا خوانده، قیامت به پا می کند!

پدر و مادر «ندا» شش سال پیش از هم جدا شده اند. او با مادرش در جنوب شهر تهران زندگی می کند. پدرش از رتبه های برتر کنکور - رتبه ۱۳- بوده که به مصرف مشروبات الکلی معتاد شده است. مادر ندا که دیگر توان تحمل خشونت، بی قید و بندی و کتک کاری های او را نداشته، درخواست طلاق می دهد.

هر چند وضعیت مالی ندا و مادرش ضعیف است اما این دختر نه ساله، از ابتدایی ترین وسایل برای نوشتن داستان و کشیدن نقاشی استفاده می کند. از تخیل فوق العاده و استعداد قابل تحسینی در داستان نویسی و نقاشی برخوردار است. دایره لغاتش شگفت انگیز است اما غلط املایی زیاد دارد و البته این هم طبیعی است چرا که او هنوز نه سال بیشتر ندارد.

راستش را بخواهید من هم که نامه محرمانه او را به خداوند خواندم بی اختیار اشک هایم سرازیر شد. بد نیست ما آدم بزرگ ها هر وقت که دلمان غبار دنیا می گیرد، خدا را از لابلای احساس بچه ها جستجو کنیم. بچه ها همیشه با خدا هستند:

«از طرف ندا به خدا

خدایا به من و مادرم کمک کن مشکلات خود را با هم هل (حل) کنیم. خدایا کمک کن... خدایا اُمر (عمر) مادرم را زیاد کن که تا سن ۶۶ سالگی هداکثر (حداکثر) اُمر (عمر) داشته باشد؛ بیشتر، تا هدود (حدود) ۷۸ سالگی زنده باشد.


خدایا من این حرف ها را از ته دل خوام زد و می زنم و گفته ام. خدایا پدرم را آزار بده جوری که به اندازه مادرم رنج ببیند چون من عاشق مادرم هستم و حتی یک زره (ذره) هم پدرم را دوست ندارم. خدایا مرا کمک کن تا در هنر نقاشی موفق شوم. خدایا من که می دانم موفق می شوم البته با کمک شما. من فقط به تو اتقاد (اعتقاد) دارم پس به من کمک کن.


خدا! راستی من می خواستم به تو چیزی بگویم؛ مگر تو نمی گویی بچه ها فرشته اند؟ پس دعایم را زود مستجاب کن. لتفا (لطفا) دعاهای مرا مستجاب کن و به مشکلات مالی ما کمک کن تا پولدار شویم. خدایا مرا ببخش که نماز نمی خوانم».
https://jahannews.com/vdcaoun6o49nm01.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoun6o49nm01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الهی قربونت برم عزیزم.خدا حتما کمک میکنه.
مدیریت سایت لطفا شماره حساب این شخص را بدهید تا بتوانیم کمکی در حد بضاعت بکنیم
آقایونی که ادعای حمایت از زنان سرپرست خانوار داردن کجایند. حتما باید کار به جاهای باریک بکشه. چرا نباید یک زن برای تامین مخارج دختر 9سالش اینقدر با مشکل مواجه بشه. هدفمندی شروع شد سهم این دهک ها کجا رفت. ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا لطیف بود گریه کردم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اين دختر توانسته كه حرف دلش را بزند
کسانی هستند که فقط به خدا می گویند نه نامه نه سایت ونه .....
شاید در این کشور نباشد
شاید در کشور دوست باشد
شاید مسلمان نباشد
شاید.....
Iran, Islamic Republic of
((خدایا مرا ببخش که نماز نمی خوانم))؟!
Iran, Islamic Republic of
مدیریت سایت لطفا آدرس و تلفن این کودک را به رئیس جمهور بدهید تا کمکش کند. احمدی نژاد دنبال اینجور خانواده هایی است
Iran, Islamic Republic of
چه با احساس پاک کودکانه خود برای خدای خودش نامه صمیمانه ای نوشته.با زبان شیرین و صادقانه کودکانه خودش.ان شا الله شاهد روزی باشیم که اشکهایمان بخاطر خواندن چنین نامه های سوزناکی سرازیر نشود. ان شاالله با فرج آقا و سرورمان، بساط ظلم ها و بی عدالتی ها بر چیده خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
سلام
خدا به شما هم كه در اين فضاي سياسي اينگونه خبرها را مي‌زنيد خير بدهد.
يك دختر بچه با اين سن و سال چقدر زيبا با خدا سخن مي‌گويد در حالي وضعيت مالي خوبي هم ندارد اما ما ها با زندگي معمولي خودمان هم براي با خدا صحبت كردن كلي كلاس مي‌گذاريم.
خدايا غلط كردم
از اعماق وجودم مي‌گويم كه از بابت تمام داده‌ها و نداده‌هات شكر مي‌كنم
يا علي التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
اون فردی که کامنت زده هدفمندی چه شد واقعا آدم بی قیدی
چرا هر موضوعی را به سیاست ربط می دهید یه کمی خدارا در نظر بگیرید مثل این بچه 9 ساله وجود دارید خودتان دست بکار بشید به هزاران بدبخت این جامعه کمک کنید هر چیزی را به لجن سیاست نکشانید
Iran, Islamic Republic of
فراوان زنان و جوانانی هستند که بدخواهان و بدگویان به میرحسین را به همین شکل نفرین و لعنت میکنند. برید تحقیق کنید
Iran, Islamic Republic of
تشکر از مطلب خوب و تاثیر گذارتون
این خیلی خوبه که جهان همش خودش و تو سیاست غرق نکرده و فکر مردم هم هست
متشکرم و امیدوارم که ادامه دار باشه مطالبتون
Iran, Islamic Republic of
آقایون جهانی محترم
این خط، خط یک فرد بزرگسال با سطح سواد پائین است، هیچ بچه 9 ساله ای همچین خطی نداره، ممکن است یک بچه 9 ساله غلط املایی داشته باشد ولی نه در این سطح، کاملا معلوم هست که این نوشته ها ساختگی هست و توسط فرد سودجویی نوشته شده است.
خط یه بچه کلاس 2 و 3 ابتدایی اصطلاحا" نوبرانه هست... یعنی یک تازگی خاصی داره، مثلا" یک بچه 9 ساله هیچ وقت 3 تا نقطه رو بصورت یک دایره نمی نویسه،
Iran, Islamic Republic of
مسئول و یا گرداننده عزیز در نظر قبلی خودم فراموش کرده که بگم باهوش ترین بچه 9 ساله هم حتی در یک منطقه بهتر از جنوب تهران هم به مشکلات بی پولی نمی گه "مشکلات مالی"!!!!!!!
یک یادآوری برادرانه: اگر هم رفتید تحقیق کردین مواظب باشین که رو دست نخورین: ممکنه اسناد این مسئله هم توسط همون افرا سودجو فراهم شده باشه، یعنی کودک، مادر، دایی ساختگی موجود باشه و ...
حتما" به مدارک هویتی شناسنامه کارت ملی طلاق نامه و... توجه کنید... من عذر می خوام... من بدبین نیستم می‌دونم همچین افرادی در کشور هستند...
Iran, Islamic Republic of
راست میگه زنان و مردان و پیران و جوانان و دختران و پسران فراوانی هستند که در هر شب و روز بعد از نماز دست دعا به آسمان می برند و از خدا می خواهند فتنه و فتنه گران و سران و طرفدارانشان را اگر قابل هدایتند هدایت و اگر نه نیست و نابود بگرداند
Iran, Islamic Republic of
بهتره دایی ایشون اگه میخواد لطفی به این دختر بکنه در تربیت صحیح اقدام کنه تا از همین بچگی با این هوش بتونه سعادتمند بشه. احتمالا در این خانواده نماز توصیه نمیشه
Iran, Islamic Republic of
واقعاً این دختر بچه چقدر از خیلی ها از جمله من جلوتر و مقرب تر است زیرا نوشته های آن بسیار پاک و مأنوس با خداون متعال است.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن هستم كه خداي بزرگ به نداي عزيز كمك مي كند.
اقسوس که او هم از فقر ظاهری و هم از فقر معنوی در عذاب است.
Iran, Islamic Republic of
خدایا , مشکلات ندا خانم و همه کودکان را برطرف بنما
فاطمه طهمورسی
خدایا مشکل ندا خانم رو برطرف کن
Iran, Islamic Republic of
ایکاش یکی بود نامه های من را هم در سایت می گذاشت ...
نه نه نه !؟ ایکاش یکی بود نامه ام را به دست خدا برساند ، ایکاش ... ایکاش ... ایکاش ...
زینب
خدایا لطفا به همه ی بنده هات بخصوص ندا کمک کن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
انشا الله همیشه یاد خدا در دلها زنده باشد.تا انسان به بی راهه نرود