پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

شناسایی هویت یک شهید گمنام

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 365397
رئیس ستاد معراج شهدای مرکز گفت: هویت پیکر شهیدی که در سال ۸۹ به عنوان شهید گمنام در استان خراسان رضوی به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.
به گزارش جهان؛ سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس ستاد معراج شهدای مرکز در گفتگو با تسنیم با اعلام این خبر گفت: هویت پیکر شهیدی که در سال ۸۹ به عنوان شهید گمنام در شهرستان تایباد از توابع استان خراسان رضوی به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

وی افزود:هویت پیکر مطهر این شهید توسط آزمایش DNA از نمونه استخوانی شهید در بانک ژنتیک شهدای گمنام و تطبیق آن با نمونه DNA خانواده، بعد از گذشت ۴ سال از تدفین شهید، شناسایی شد.

رنگین در ادامه با اشاره به مشخصات این شهید گفت: هویت این شهید مربوط به "شهید اصغر سمیعی" فرزند حجی عبداله متولد ۱۳۴۶ در شهرستان فردوس واقع در استان خراسان جنوبی است. شهید سمیعی ارتشی و اعزامی از لشگر ۸۸ زاهدان بود که در سال ۶۶ و در منطقه عملیاتی سومار در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید و پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت تا اینکه به عنوان شهید گمنام در سال ۸۹ در شهرستان تایباد به خاک سپرده شد و حالا بعد از گذشت ۲۷ سال از شهادت او هویت پیکرش شناسایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *