پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اگر ولايت فقيه را قبول داريد چرا...

پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 165399
آيت‌الله مصباح يزدي خطاب به افرادي که در سخن خود را مطيع ولايت فقيه مي‌دانند، ولي رفتارشان برخلاف ادعايشان است، اظهار داشت: اگر ولايت فقيه را قبول داريد، چرا امر و نهي آن را نمي‌پذيريد؟

به گزارش ايسنا، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، شب گذشته در درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبري در قم برگزار شد، اظهار داشت: عده‌اي براي رسوا نشدن، خود را پيرو خط امام(ره) و ولايت فقيه معرفي مي‌کنند، ولي رفتارشان نشان مي‌دهد که دروغ مي‌گويند.

وي خاطرنشان کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تعدادي خود را پيرو خط امام معرفي مي‌کردند و ولايت فقيه را پذيرفته بودند، ولي بعد‌ها گفتار و رفتارشان نشان داد که دروغ مي‌گفتند.

رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تأکيد بر اينکه نبايد فريب حرف‌هاي زيبا و سوگند‌هاي دروغ منافقان را خورد، اظهار داشت: اين‌ها اگر راست مي‌گويند بايد در عمل نشان دهند. اگر پيرو امام هستند، بايد ببينند که امروز نايب او چه مي‌گويد؛ اگر دروغ نمي‌گويند، چرا رفتارشان با سخنان امام(ره) فرق دارد؟!

مصباح يزدي با بيان اينکه انسان در مسائل ديني نبايد کوتاه بيايد، اظهار داشت: امروز مردم باتوجه به تجربياتي که تاريخ پس از انقلاب به آنان آموخته است،‌ به سادگي فريب قسم‌هاي افرادي که خود را به دروغ پيرو ولايت فقيه معرفي مي‌کنند، نمي‌خورند، ولي باز هم افرادي ساده دل در گوشه و کنار فريب اين افراد را مي‌خورند.

وي تأکيد کرد: نبايد به هر کسي هم که اين ادعا را نمود، گفت که دروغ مي‌گويد؛ بلکه بايد ديد عمل او چه مي‌گويد. البته نبايد نسبت به افرادي که مدتي در مسير درست حرکت مي‌کنند، اعتماد کرد، بلکه بايد هوشيار بود و هرگاه رفتاري خلاف رفتار گذشته‌اش نشان داد، متوجه شد.

رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) تصريح کرد: اگر انسان در امور شخصي خود کوتاهي کند، مربوط به خود فرد است، ولي در امور ديني نبايد کوتاه بياييم و براي هر قدمي که برمي‌داريم، حجت داشته باشيم.

بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، عضو مجلس خبرگان همچنين در سخنان خود، به تبيين گوشه‌هايي از خطبه فدکيه حضرت زهرا(س) و واکنش مردم و خليفه اول در برابر سخنان آن حضرت پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *