جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۳

حمله مجدد جنگنده‌های سعودی به یمن/ درگیری شدید

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 418992
شبکه خبری المیادین از درگیری‌های شدید بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و حمله جنگنده‌های سعودی به تیپ ۳۱۲ ارتش یمن خبر داد.
حمله مجدد جنگنده‌های سعودی به یمن/ درگیری شدید
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شبکه خبری المیادین از درگیری‌های شدید بین ارتش یمن و شبه نظامیان رئیس‌جمهور مستعفی این کشور در مناطق مختلف «خور مکسر» در استان عدن در جنوب این کشور خبر داد.

حمله جنگنده‌های سعودی به تیپ ۳۱۲ ارتش یمن


خبرنگار المیادین از حمله جنگنده‌های سعودی به تیپ ۳۱۲ ارتش یمن در منطقه کوفل واقع در استان مأرب خبر داد و این در حالی است که این حمله تنها ساعاتی پس از سیطره نیروهای ارتش بر این منطقه صورت گرفته است.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز ۶ فروردین ( ۲۶ مارس) در عملیاتی تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به صنعا پایتخت یمن و چندین شهر دیگر این کشور حمله کردند. این حملات مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

«احمد عسیری» سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطع» روز ۱ اردیبهشت ماه (۲۱ آوریل) پایان این عملیات را اعلام کرد. عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که پایان عملیات بنا بر درخواست منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

عسیری در سخنان خود همچنین تأکید کرد که عربستان هرگاه که مناسب ببیند برای توقف آنچه تحرکات حوثی‌ها خواند، در یمن دخالت خواهد کرد.

در حالی که عربستان در هنگام شروع حمله به یمن هدف این عملیات را حمایت از مشروعیت و بازگشت منصور هادی به قدرت اعلام کرده بود ولی بعد از اعلان پایان جنگ هنوز درگیری کمیته‌های مردمی با عناصر وابسته به منصور هادی و القاعده در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت خدا بر ال سعود
لعنت خدا بر آل سعود / به امید حق بزودی شاهد فروپاشی ال سعود خواهیم بود .
ان شاالله
مهدی آقائی
Australia
سلام
انشاءاللّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریكا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد، و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود كفر و نفاق و آزادی كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد .
امام خمینی