پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

عدم‌ برگزاری انتخابات میان دوره‌ای خبرگان

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 378294
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: خبرگان این اقدام آمریکا را تعامل نمی‌داند بلکه این نشان‌دهنده کینه دیرینه آنها از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در حاشیه اجلاسیه شانزدهم دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: خبرگان این اقدام آمریکا را تعامل نمی‌داند بلکه این نشان‌دهنده کینه دیرینه آنها از نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ آمریکا باید جبران اشتباهات کند نه بر رفتار کینه‌توزانه خود تداوم دهد. آمریکا باید در مسیر رفع تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان اعمال کرده‌اند حرکت کند.

وی با اشاره به وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به آیین نامه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: براساس آیین نامه نواب می‌توانند تا پایان دوره هیئت رئسه یعنی پایان سال جلسات را اداره کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر حال رئیس مجلس خبرگان بهبود یابد تصریح کرد: اگر چنین نشود باید انتخابات هیئت رئیسه را مجدد برگزار کنیم.

دری نجف آبادی همچنین در خصوص طرح دو فوریتی که در جلسه امروز مطرح شد گفت: در این طرح مطرح شد تمامی اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌های کنونی خبرگان تا پایان عمر دوره چهارم خبرگان یعنی سال آینده ابقا شوند.

وی همچنین درخصوص جایگزین نمایندگان مردم در مجلس خبرگان که طی دوره فعلی فوت کرده‌اند به نامه وزیر کشور به شورای نگهبان و هیئت رئیسه خبرگان اشاره کرد و افزود:‌ به دلیل هزینه‌های سنگین برگزاری انتخابات شورای نگهبان اجازه داد که انتخابات میان دوره‌ای برگزار نشود و در نهایت به صورت همزمان با انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی برگزار شود.

دری نجف آبادی با بیان اینکه نظر شورای نگهبان در خصوص عدم برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مورد تائید هیئت رئیسه خبرگان نیز بود در باره دستور کار خبرگان گفت:‌ تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا، دیدار با مقام معظم رهبری و دعوت از برخی مسئولان و اظهار نظر درباره مسائل مهم کشور و منطقه از برنامه‌های در نظر گرفته شده که در نهایت مواضع و دیدگاه مجموعه را در بیانیه پایانی علنی می‌کینم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *