جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمانو امشب به تهران سفر می‌کند

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 431096
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون مذاکرات هسته‌ای کشورمان، امشب به تهران سفر می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون مذاکرات هسته‌ای کشورمان، امشب به تهران سفر می‌کند.

روز گذشته نیز با ورود وزیر امورخارجه، رییس سازمان انرژی اتمی و دستیار ویژه رییس جمهور به وین رنگ دیگری به خود گرفت.

وزیر امورخارجه کشورمان در بدو ورود به وین گفت: توافقی عادلانه و متوازن را می‌پذیریم و گفتگوها در مرحله حساس قرار دارد همچنین وجود صالحی کمک بزرگی خواهد بود و ما قطعا در حال پیشرفت هستیم و می خواهیم به یک نتیجه جامع منطقی و متعادل دست پیدا کنیم.بیستر

در ابتدا اولین دیداری که وزیر امو.رخارجه کشورمان پس از ورود به وین ترتیب داد نشست دوجانبه با کری بود.

پس از رایزنی یک ساعته آقایان صالحی، عراقچی، تخت‌روانچی و فریدون از طرف ایران، مونیز، شرمن و رابرت مالی از طرف آمریکا و هلگا اشمید از طرف اروپا نیز به مذاکرات دکتر ظریف و کری اضافه شدند.

"علی اکبر صالحی" نیز در ابتدای ورود خود به وین اظهار داشت: بسیاری از نکات فنی حل شده و مسایل جزئی باقی مانده است. و پس از آن نیز " ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا با حضور در اتاق محل اقامت علی اکبر صالحی در هتل کوبورگ از وی عیادت کرده و برای رئیس سازمان انرژی اتمی آرزوی بهبود سریعتر کرد.

با پایان دیدار ظریف و کری، وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با همتای آمریکایی خود یا اشاره به اینکه توافق امکان پذیر است، گفت: از ابتدا ماموریت داشتم برای رسیدن به توافق مذاکره کنم.بیشتر

همچنین پس از این دیدار وزیر امورخارجه ایران با همتای روسی و آلمانی و مدیرکل آژانس بین المللی انرزی اتمی دیدار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *