چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۴
۱۸

واکنش دانشجویان بورسیه به حمایت رهبرانقلاب از آنان

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 431591
بیانات شما التیامی بر زخمهای روحی و روانی دو سال اخیر بود که عده ای سیاست باز و سیاست کار بر ما تحمیل کردند.
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش جهان، جمعی از دانشجویان بورسیه پس از سخنان دیروز رهبر انقلاب در حمایت از دانشجویان بورسیه طی نامه ای از ایشان شکر کردند.

رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای سراسر کشور، سیاست بازی را سمِّ محیطهای علمی خواندند و با ابراز تأسف از اینکه در موضوع بورسیه ها به عده ای ظلم شد افزودند: سمّی که در این موضوع به دانشگاهها تزریق شد از بینش فکری مبتنی بر سیاست کاری نشأت می گرفت و متأسفانه، هم خلاف قانون، هم خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق بود.

متن نامه این دانشجویان به شرح زیر است:

باسمه تعالی

رهبر فرزانه انقلاب، امام و پیشوای ما حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله‌العالی)

سلام علیکم
با احترام و آرزوی توفیق روز افزون برای آن رهبر فرزانه و طول عمر با عزت، وقبولی طاعات وعبادات شما درماه مبارک رمضان به استحضار می رساند که بیانات شیوا ورسای شما را در جمع نخبگان واساتید دانشگاها شنیدیم. بارقه های امید و شوق در دل ما و خانواده هایمان زنده شد. با شیرینی سخنان دلنشین دیشب، تلخی ستمهای دوسال گذشته را از یاد برده ایم.

امام و رهبر بزرگوار ما

بیانات شما التیامی بر زخمهای روحی و روانی دو سال اخیر بود که عده ای سیاست باز و سیاست کار بر ما تحمیل کردند. از سویی ما دانشجویان برای دادخواهی از مراجع ذی صلاح، خواسته های خود را مطرح کردیم اما کسی به داد ما نرسید.

ولی دیشب زمان دیگری بود، زمان رهایی از غربت و حبس ساختگی عده ای بداخلاق و قانون شکن. زمانی بود که فهمیدیم چشمان تیزبین شما وقایع حساس و مهم کشور را در حوزه آموزش عالی کشور رصد می کند و شما مانند همیشه بر اعماق حوادث و رویدادهای مجموعه علمی کشور، اشراف کامل دارید. زمانی بود که فهمیدیم تنها نیستیم و شما همیشه یاور مظلومان و ستمدیدگان درمقابل بداخلاقان سیاسی وقانون شکنان بداندیش در کنار ما هستید. در روزهایی که فکر می کردیم آیا کسی هست به داد ما برسد و در محاسبات خود به غلط فکر می کردیم که واقعا تنها هستیم و در این اندیشه بودیم که کجا می توان مفر و پناهگاهی برای تظلم خواهی پیدا کنیم، سخنان شما نسیم آرامشی بود بر چندین ماه نگرانی و بلاتکلیفی. محاسبات ما غلط بود و نمی دانستیم که امام و رهبر مهربانمان و پدر عزیز و یاورمان، تظلم خواه ما خواهد بود.

امام، رهبر و مقتدای ما

ما دانشجویان ودانش آموختگان بورسیه ضمن تقدیر وتشکر از مواضع اصولی وانقلابی شما رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی هیچ گاه از اصول انقلاب عقب نخواهیم نشست، و ضمن ارج نهادن به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مبانی متعالی انقلاب بی‌بدیل اسلامی ایران با سید و مقتدای خویش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) بیعت دوباره می کنیم و اعلام می نماییم که فرزندان شما در دانشگاه‌ها هیچ گاه از اصول و مبانی اولیه ای که انقلاب اسلامی بر اساس آن ها به وقوع پیوسته است، ذره ای عقب نخواهند نشست و بزرگترین آرزوی خود را جان دادن در این راه عظیم می دانیم.

امید آن داریم پس از سخنان شما، نهادهای ذی ربط، در احقاق حق دانشجویان مظلوم بورسیه اقدام عاجل نمایند.

با احترام
جمعی از دانشجوی بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جلوه ای از ارزش نعمت وجود رهبری. در حالی که عموما به علت تضاد موضوع با منافع خود سکوت می کنند فریاد عدالت خواهی از طرف عادل با تقوا بلند می شود.
آفرین بسیار جالب بود
خوشحالم از این که فریاد تظلم خواهی این سرمایه های کشور شنیده شد. در حالی که همه حق رو به این دوستان میدادن، کسی به دادشون نمیرسسید و وزارت علوم و دولت این دوستان رو به باز گرفته بودن تا ازش یه منفعت سیاسی و حزبی کسب کنن.
اما ناراحتم که چرا باید در همه موضوعات کار به جایی برسه که رهبری مجبور به ورود بشن. بقیه چه کاره هستن؟! همه نشستن تا رهبری از خودش هزینه کنه؟!!!
عاااااااااااااااااااااااااالی
رضا
United States
کاملا موافقم.روسیاهی از ان شیادان وسیاست بازا ن خواهدبود مثل همیشه .زنده باد خامنه ای
حالا چه میدونید ازشما حمایت کردند شاید منظور ایشون تخلف و پارتی بازی شماکه باعث ظلم بوده منظورشون بوده .
حیدری
رهبرااااااااااااااااااااااامتشکریم....خدا بدطینت ها ولجوجان را به راه راست هدایت فرماید.....
معلوم میشه اصلا بیانات آقا رو نخوندی!
Iran, Islamic Republic of
منتظر باشید که : برآورند غلامان درخت سیب از جای.
Iran, Islamic Republic of
استاد ادبیات !این عبارتی که بکاربردی اصلا جاش اینجا نیست . ولی اگر نیت سوءی داشتی باید بدونی باز هم کور خوندی
واقعا رهبری شایسته داریم
خدا به حق امشب حافظش باشد
چرا برخی ها تفسی به رای می کنند!!!
رهبری گفتند به آنها ظلم شده است
گفتند سیاسی کاری بوده است
گفته اگر ناحق بودند قانونی باید لغو شوند یعنی قوه قضائیه نه اینکه شاکی و قاضی یکی باشد
لطفا برخی بفهمند
Iran, Islamic Republic of
احسنت .چشم اونایی که نمی توانند میثاق دانشجو با هر طیف و فکری . رو با رهبر ببینند کور شد . واقعا احسنت .بیست ساله که منتظر چنین روزهایی هستم ... خدا رو شکر .چشم دشمن کور
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره
همه ادعا داریم . ولی هیچ کاری نمیکنیم چرا باید توی مسئله به این کوچیکی رهبری عزیز ورود پیدا کنه
به نظرتون این نامردی نیست با شعار هائی که میدیم مثل ما اهل کوفه نیستیم ... علی تنها بماند
مگر تنها موندن چه جوریه بخدا باید از خودمون خجالت بکشیم
برای سیاست مدارانمون باید تاسف خورد
از دست مردم عادی هم که کاری بر نمیاد
خدا انشاالله به رهبر عزیزمون سلامتی بده با این مسئولین بیمعرفت نمک نشناس
هادی
Latvia
با سلام
بنده خودم یکی از همین قربانیان بورسیه هستم
بنده دارای سه مقاله، معدل کارشناسی 18/18، معدل کارشناسی ارشد 69/18 نفر دوم دوره کارشناسی ارشد، نفر اول دوره کارشناسی و .....
از حمایت رهبر عزیزم سپاسگزارم
خستگی دوسال نامهربانی از تنم بیرون آمد.
اذربایجان غربی - میاندواب
ذرد وبلای رهبری به جان وتن من واقعا باید عدهای از مسولین خجالت بکشن که حاضرند به خاطر حفظ صندلی خودشون هر بلایی سر مردم و مملکت بیارند اینها باید از چنین رهبر شجاعی درس بگیرند لبیک یا امام
درد و بلای رهبری به جان دشمنان چرابه جان شما؟!
رهگذر
منتظر عذرخواهی جنجال آفرینان بورسیه و ما ادراک مالبورسیه می مانیم...ولی مطمئن باشید که همچین اتفاقی نخواهد افتاد از جانب آنهایی که دم از اخلاق می زنن.... بقول حضرت آقا:توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند