سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

عدم وجود متولی قدرتمند در حوزه مساجد

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 371994
یک کارشناس حوزه مسجد با اشاره به فعالیت چندین سازمان و نهاد در حوزه مسجد گفت: نبود یک متولی مشخص برای مساجد ضعف اصلی ماست.
به گزارش جهان، حجت الاسلام و المسلمین حامد الوندی، امام جماعت مسجد حضرت علی اصغر ناحیه مصطفی خمینی و کارشناس حوزه مسجد با بیان اینکه برنامه های دهه تکریم امسال بهتر از گذشته برگزار شد، به همکاری و کمک سازمان ها ونهادهای دیگر اشاره کرد و درباره راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد اظهار کرد: جذب کودکان و نوجوانان در مسجد به عوامل زیادی بستگی دارد.

وی با تاکید بر لزوم وحدت رویه متولین مسجد ادامه داد: باید رویکرد دست اندرکاران مسجد این باشد که کودکان و نوجوانان را جذب کنند. اخلاق خوب و تقوای امام جماعت و دیگر دست اندرکاران مسجد عامل اصلی جذب است. این کارشناس حوزه مسجد افزود: اگر یک نفر از مسجد زده شود یک موج منفی در مسجد ایجاد می شود و در مقابل اگر یک کودک جذب شود موجب می شود یک موج مثبتی در بین بچه ها راه بیفتد.

وی درباره ویژگی های امام جماعت طراز اسلامی به تقوا، اخلاق، عالم بودن، صبور و بردبار بودن و مدبر بودن اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین الوندی درباره فلسفه دهه تکریم و لزوم بازشناسایی کارکردهای مغفول مساجد، با اشاره به اینکه مساجد همواره در صحنه و فعال هستند، از عدم وجود یک متولی مشخص در امور مساجد انتقاد کرد، و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان و اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی هر کدام در این زمینه تا حدودی فعال هستند.

وی اضافه کرد: اما هیچ کدام از اینها به طور مستقیم مسایل مسجد را رصد نمی کنند. نبود یک متولی مشخص برای مساجد ضعف اصلی ماست. در واقع باید یک نهاد وظیفه اصلی را در این زمینه برعهده بگیرد، و با بررسی مشکلات مسجد زمینه رشد را فراهم کند.
این کارشناس حوزه مسجد با بیان ضرورت ریشه یابی مشکلات مساجد، اظهار کرد: نظارت بر مساجد ضعیف است و مساجدی هم که خوب کار می کنند به خاطر وجود یک امام جماعت قوی و یا هیئت امنای تاثیر گذار است در حالیکه اگر یک مرجع قدرتمند وجود داشته باشد مساجد به نقاط قوت انقلاب تبدیل می شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *