جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۷۲

آیا کنایه ناطق‌نوری در شب قدر به هاشمی بر می‌گردد؟!

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 371390
حضرت علی(ع) در حکومت خود با کسی تعارف نداشت. اگر شخصی بیت‌المال را حیف و میل می‌کرد، او را متهم و مسئولیت را از او سلب می‌کرد و اجازه می‌داد آبرویش برود. ما چرا تعارف می کنیم؟
آیا کنایه ناطق‌نوری در شب قدر به هاشمی بر می‌گردد؟!
به گزارش جهان به نقل از رجا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به تازگی بر فعالیت‎ها و سخنرانی‎های سیاسی‎اش افزوده است، در مراسم احیای شب بیست و یکم در حرم مطهر امام خمینی(ره) به شخصیت امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) در حکومت خود با کسی تعارف نداشت. اگر شخصی بیت‌المال را حیف و میل می‌کرد، او را متهم و مسئولیت را از او سلب می‌کرد و اجازه می‌داد آبرویش برود. ما چرا تعارف می کنیم؟ من در سخنرانی‌های قبلی خودم هم گفته‌ام که زودتر به تخلفات رسیدگی کنید تا ذهن مردم نسبت به مسئولان خراب نشود. مبادا دوغ و دوشاب یکی شوند.

وی ادامه داد: شخصی مسئولیتی را در کشور بر عهده می‌گیرد و هر طور دلش خواست بیت‌المال را خرج می‌کند، آن وقت می‌گویند تا زمانی که بر مسند است، مصلحت نیست جلوی او را بگیریم. وقتی هم که از مسندش کنار رفت می‌گویی حالا که رفته است و دیگر مرده را لگد نزنیم. پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم؟ مگر ما نمی‌گوییم شیعه و پیرو علی هستیم؟ امیرالمؤمنین علی(ع) که خطاب به کارگزاران خود می‌فرماید قلم خود را ریز کنید و کمتر در نوشتن کاغذ را حرام کنید. اگر حکومت علی اینگونه است، تکلیف ما که اینگونه حساب بیت‌المال را به حال خود رها می‌کنیم چیست؟

این در حالی است که بتازگی متنی از ناطق نوری در رسانه‎ها منتشر شد که به نظر می‎رسد بی مناسبت با این سخنان وی در شب قدر نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، در صفحه ۵۱ جلد دوم کتاب خاطرات خویش در بخش ماجرای استیضاح به ‌عنوان وزیر کشور، می‌نویسد: «آقای سید‌مهدی طباطبایی شیرازی که حاکم‌شرع شهرداری تهران بود، زمین‌های اطراف تهران را به افراد بی‌بضاعت و نهادها واگذار می‌کرد. این کار آقای طباطبایی اعتراض وزارت مسکن را در پی داشت و آقای گنابادی که وزیر مسکن بود، مرتب به مجلسی‌ها می‌گفت: من این موضوع را به وزیرکشور می‌گویم ولی گوش نمی‌دهد… مجلس شورای اسلامی با امضای چند نفر نماینده مرا استیضاح کردند… روز استیضاح که به مجلس رفتم، آقای هاشمی خیلی نگران بود و گفت: آقای ناطق استیضاح‌کنندگان خیلی قوی برخورد می‌کنند.

گفتم نگران نباشید… لیست اکثریت نمایندگان مجلس که زمین گرفته بودند یا با نوشتن نامه درخواست زمین کرده بودند را تهیه کردم. حتی اسم آقای هاشمی‌رفسنجانی هم بود… شروع کردم به خواندن اسامی نمایندگان… نمایندگان دیدند دارم اسامی همه را می‌خوانم و آبروریزی می‌شود. گفتند نخوانید. جاروجنجال مفصلی در مجلس به راه افتاد. عاقبت آقای هاشمی‌رفسنجانی گفت: اسامی را نخوانید… و عاقبت رای آوردم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
شاید منظور ش احمدی نژاد و اطرافیانش باشد شما که دوست دارید یکسر هر ماجرائی را به هاشمی نسبت بدهید خجالت بکشید
United States
تو خجالت بکش ، والا هیچ کس شک ندارد که این خاندان از گنبد آهنین برخوردار هستند ، خجالت رو تو بکش که از این افراد حمایت می کنی ...
چه گنبد اهنيني كه بچه هاش رفتند زندان !!!
نويد
نه اينكه احمدي نژاد از گنبد آهنين برخوردار نيست!16 ميليارد چي شد؟؟؟؟؟
United States
در زیر این گنبد آهنین 3 فرزند دادگاهی و 2 فرزند به زندان افتاده اند. شما این را با مرتضوی و رحیمی مقایسه کن.
گنبد اهنین را فردی دارد که 16 میلیارد طبق اعتراف خودش به دانشگاه اش ملک شخصی خودش از خزانه هدیه می دهد و پس از افشا اب از اب تکان نمی خورد و حتی حاضر نمی شود که به دادگاه برود
United States
آقای ناطق !
بسم الله ، مسئولین از خاندان شما و هاشمی شروع کنند ...
حاااااااااااامد
بسم الله از احمدی نزاد چی؟؟؟؟ دوستانش بابک خانو و مرتضوی!!!!
Ethiopia
اره به خدا.خجالت داره جهان
Ethiopia
چرا لقمه رو دور سرتون می پیچید.خنگید یا خودتون رو زدید به خنگی.یعنی واقعا شما نفهمیدید منظورش احمدی نژاد
اتفاقا منظورش احمدی نژاد ه اما ما دم خروس و باور کنیم یا...خود آقای ناطق و پسرش و اطرافیانش به اضافه خاندان هاشمی و خاتمی کم از بیت المال بردند با حرف ناطق موافقم به شرطی که از ایشان و هم طیفیاش شروع بشه تا به احمدی نژاد برسه تعجبم اینه که اونوقت که ایشون رییس مجلس بود و هاشمی رییس جمهور به این حرفها اعتقادی نداشت واگر بچه حزب اللهی ها این حرف را می زدند متهم به تند روی می شدند حتی حدود سال 75 که حضرت آقا بحث ساده زیستی مسوولین رو مطرح کدند اییشان اعتنایی نکردند . ودر آخر آقای ناطق یادمون نمی ره تجملگرایی رو چه کسانی بعد امام فرهنگ کردند و نیروهای حزباللهی رو از خود روندند.
اصلا دقیقا منظور آقای ناطق نوری ، آقای احمدی نژاد بود و این را همه حاضران در مراسم اذعان داشتند . حالا چرا جهان نیوز اینطور مینویسه !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
United States
منظور ایشون هر کی بود ، اولویت با خاندان ایشون و هاشمی هستش ...
مسعود ح
آقا موردی نداره احمدی نژاد که خودش همه اموال خود و خانوادش رو بیان کرد!
گفت هر چیز دیگه ای هم دارم مال اون کسی که پیدا کرد!

این هاشمی هست که میگه خونم اجاره ایه اما برای آزادی پسرش سند 10 میلیاردی گرو میذاره!
سالار
جهان نیوز عزیز چجوری به این نتیجه رسیدی؟ از قیاست خنده آمد خلق را
برادر عزیز

من نمیدونم منظور شما و حاج آقا چیه؟

ولی من الان برای تبلیغ به شهرستان اومدم

اینجا که مردم روستا آرزو میکنند احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور بشه
علی اصغر
اسحاق بن الیاس باز اسم عوض کردی حالا شدی علی ؟
چراغعلی
شاید را کاشتند این بار شلغم هم سبز نشد
با اینکه من مخالف دیدگاه های آقای هاشمی هستم ولی به نظرم منظور آقای ناطق آقای احمدی نژاد است . از اون مناظره 88 داغ به دل دارد !
دقیقا منظور این آقا، احمدی نژاد است...
اگر حرفای قبلی ناطق را پیگیری کنید متوجه میشوید!
بی تعصب لدفا
Iran, Islamic Republic of
راست ميگي نعل واروونه زده!!! يعني فرار به جلو كرده!!! يعني خواسته خودش و دوستانش را تطهير كنه!!! همينه ديگه، وگرنه پاكدستي احمدي نژاد زبانزد خاص و عامه! اگرچه مكشلاتي در نحوه حمايت از مشايي داشت
من در جلسه احیا ایشان بودم و اکثر حاضرین استنباط شان ین بود که ایشان به عملکرد فاجعه بار آقای احمدی نژاد طعته می زند که تا وقتی سرکار بود می گفتند الان به ایشان ایراد نگیرید و بعد از برکناری هم که می گویند حالا که رفته لگد به مرده نزنید !!! حالا شما چطور به هاشمی رسیدید؟؟؟!!!
کرسنت
United States
تا جایی که تاریخ گواه می دهد دولت سیاه هاشمی و خاتمی فاجعه بار بود هم فاجعه اقتصادی و هم فرهنگی ...خودت رو به نفهمی نزن ...
United States
چه استدلال مضحکی ! چون تو جلسه بودی فهمیدی منظورش با کیه ؟
قدر خودت رو بدون نابغه بین المللی ...
السابقون السابقون... خب پس بهتره از دوره هاشمی حسابرسی شروع بشه تا برسه به احمدی نژاد...
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز هم مي دونه كه منظور آقاي ناطق چي بوده اما ظاهرا آقاي ناطق نمي دونه كه شمشيري كه كشيده اول بايد گردن خودش و هاشمي را بزنه تا بعد بتونه گردن احمدي نژاد را هم بزند.
حسن
دراجرای احکام اسلامی فرد وگروه مطرح نیست بازخواست راباید انجام داد احوی باشد ویا هاشمی تفاوتی ندارد
فاجعه بار!!!!!!!!!
اقتصاد بهم ریخت درست ولی چند مدت دیگه همه چی رو میشه که دست کی تو کار بود.از همین عده معدود صراف نرخ نون به روز خور مشخصه!!!!!!
واضح است منظورش احمدی نزاد است .
منظورش احمدی نژاد است اما مصداق ااین حرفها خود ناطق نوری و هاشمی و دولت اصلاحات و سازندگی است.
نويد
خبرهاي شمارو عاقلان باور كنند!
طلبه
Iran, Islamic Republic of
با سلام سوراخ دعا را گم کرده اید غیر از احمدی نژاد کی می تواند باشد؟ خدا شما را شفا دهد
یک طلبه
United States
اگر کمی عاقل و واقع گرا بودی می فهمیدی که این خاندان چه بر سر ملت آوردند ...
منزی
هرکسی بیت المال مملکت را حیف ومیل می کند در امان نیست فرق نمی کند
حضرت علی حتی به برادرش هم رحم نمی کند
منظور این است که آقای ناطق آیا می تواند در این حرفها صداقت داشته باشدبه متن توجه کنید
حسن
البته که هرکسى مىتواند باشد ولى فکر کنم دولت قبلى رو مىگفتن
البته پخش مراسم با تاخىر هم جالب بود
اىشان سخنران خوبى هستند
Iran, Islamic Republic of
بله این احمدی نژاد است که فرزندانش همه در وزارت نفت و بخش خصوصی دارای نفو‌‌ هستند این احمدی نژاد است که فرزندانش نابغه بوده و هستند از سنین پایین معاونت وزیری را در کارنامه خویش دارند و در لندن و دبی و کانادا طی زمان می کنند متاسفم برای مردمی که معاویه را می بینند و با او دست بیعت می دهند اما دم از علی می زنند
مجتبی
منظورش هرچی بوده باید از کسایی شروع کرد که سابقه بیشتری توی دزدی از مملکت رو داشتن شروع کنن
مثل جونیوراینا
ناطق مثلا زرنگی کرد و می خواست احمدی نژاد رو بزنه؛ باشه قبول!
از اول شروع می کنیم از هاشمی و ناطق و رفقاشون شروع کنیم و بعدش خدمت احمدی نژاد و شرکا برسیم.
ما اعتراضی نداریم.
استقبال هم می کنیم از این پیشنهاد!!
نامرده هر کی بزنه زیرش!
Iran, Islamic Republic of
كاملا بر همگان روشن بود كه منظور ايشان احمدي نژاد است.شما هم مي دانيد اما تعصاب جناحي شما اجازم نمي دهد آنرا قبول كنيد.سايت جهان كاملا جانبدارانه خبرهايش را انتشار مي دهد وبه همين دليل فاقد ارزش خبري هستند.
ناشناس
بیشتر روی حرف این آقا احمدی نژاده
نخیر منظورش احمدی نژاد هستش....
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جهان نیوز به خاطر این دقت... یعنی مردم از خنده
Germany
همتون اشتباه ميكنيد، منظورش به خودش بود و پسرش
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
این حرف ها به ناطق نمیاد که بخواد از فساد شکایت کنه!
خداروشکر مردم میدونند نماد فساد خانواده های ه و ن هستند
United States
همه خوب حرف می زنن پسر خودش رو دیدید چه قیافه بیا و برویی دارد مرد باش و از خاندان خودت شروع کن
البته نظرش احمدی نژاد است چون ایشان و هاشمی که با هم مشغولند.
این احمدی نژاد بود که روشنایی را به هزار توی کار این آقایان وارد کرد و اینچنین مغضوب شد. البته اگر اینچنین نگویند جای تعجب دارد.
خودتونو به نفهمي نزنيد
هاشمي كه همه ي بچه هاش يه دور حبس رفتند
United States
5 سال پیش که آبروتون رو بردن هم همین نظر رو داشتین که مملکت رو به هم ریختین؟
ساندویچ خور
حال شاید منظور ایشان احمدی نژاده ولی کسی نباید با توجه به سخنان ایشان و این مدارک نباید به بقیه مثل خود ناطق و هاشمی و بقیه هم ایراد گرفت چون همه دستی بر آتش دارند
شما فکر میکنید این اقا که جیره خور هاشمیه میاد زیراب هاشمی روبزنه.اینم ازسیاستشونه وبامظلوم نمایی می خوان دوباره به قدرت برگردن.والا اگر قراره که بامفاسد ودونه درشتا برخورد شود اول کسی که باید بااونها برخورد شود همین ها هستند که مثل بختک رو صندلی قدرت افتادن وحاضر نیستند از روش بلند شن.واگر هم یه زمانی نتو نن رو قدرت باقی باشن زیر میز میزنن ومملکت رو به آشوب می کشن.
آقای ناطق که دو شخصیت ندارد. این جمله ی ایشان، در درجه ی اول راجع به خودشان و متحد سیاسیشان (که اسمشان در تیتر آمده) صدق می کند.
هر روز به تعداد فقرا اضافه میشه سفره مردم خالی میشه هر روز وعده وعید که مثلاً با اجرای این طرح مشکلات حل میشه، قرار بود با اجرای مسکن مهر مشکل بی خانمان ها حل بشه حل که نشد بدتر شد خانه وملک هر روز گران تر اجاره ها گران تر پس کی قرار این مشکل گرانی حل کنید
مریم رحمانی
منظور ناطق هر چه می خواهد باشد مردم می دانند بعد از انقلاب چه کسانی خود را وارث کشور ثروت ان می دانند وحاضر هم نیستند کسی را در این میان شریک بکنند.
احمدی نژاد مالک اشتر زمان بوده وهستن
Iran, Islamic Republic of
البته قانون برای یه عده خاص باید رعایت بشه
نه برای برخی که مصونیت اهنین دارن
حسین
Canada
مثل روز روشن بود که منظورش احمدی نژاد است. اینکه گفت به مرده هم لگد نمی زنند ارجاع به صحبت شجونی است که گفت احمدی نژاد مرده است و به مرده که لگد نمی زنند.
عباس
ناطق دوست ویکی از حامیان سرسخت هاشمی است بعید است منظورش هاشمی باشد هر چند در پیشگاه الهی بسیاری از مسئولین روسیاه هستند .
کریمی
احسنت
او گفته هرکس که بیت المال را بخورد خواه هاشمی باشد .. خواه مشایی و یا مرتضوی
وحید
با نام خدا
واقعا دوستان فکر میکن منظور اقای ناطق از جمله ی " شخصی مسئولیتی را در کشور بر عهده می‌گیرد و هر طور دلش خواست بیت‌المال را خرج می‌کند، آن وقت می‌گویند تا زمانی که بر مسند است، مصلحت نیست جلوی او را بگیریم. وقتی هم که از مسندش کنار رفت می‌گویی حالا که رفته است و دیگر مرده را لگد نزنیم" اقای هاشمی است؟؟؟؟؟
علی اصغر
اکر منظورش احمدی نژاد بود تو ی اون جلسه هو میشد عین سخنرانیش در مشهد که مردم او را هو کردند عجیب . و بطری آب بسویش پرتاب شد .
رشتی
در شب قدر بجای اینکه راجع به فضیلت این شب و مقام شامخ امیر مومنان و اهل بیت عصمت و طهارت صحبت کنند و تقوای الهی را گوشزد کنند . همش به یکدیگر طعنه میزنند و خود را تطهیر میکنند ای لعنت به این پست و مقامهایی که خدا در ان در نظر گرفته نشود و نمیدانم چرا عده ای بدون اینکه بدانند الت دست میشوند و علیه هم نظر میدهند
زغال
بدبختهای روسیاه هنوز از شوک انتخابات در نیومدید؟!
ناطق اگه ريگي به كفشش بود و دستش به بيت المال آلوده بود اينگونه دست به لانه ي زنبور نمي برد.
ما
پیشنهاد میکنم کتاب بی پرده با هاشمی رفسنجانی را بخوانید تا معلوم شود اتهاماتی که اقای ناطق گفته اند با مرام چه کسی منطبق است؟!!!!!!!!!!!!
جهان. از من بيسوادم بپرسى ميگم مظور ايشان آقاى دكتر بوده حالا چرا شما خودتون به ديوار ميزنيد
البته قصد پیش داوری ندارم اما به من ثابت شده مسئولین این مملکت هر وقت از دغدغه های مردم صحبت کردند نیت سیاسی داشتند مثلا یا ریاست جمهوری نزدیک بوده یا انتخابات مجلس و الله اعلم
مرگ خوبه برای همسایه (احمدی نژاد)

هنوز حاج محمود رو دوست داریم
هر چی بیشتر از هاشمی بد بگین نشونه عظمت این مرد بزرگوار و ضعف مخالفاشه
این جماعت عادت دارند که مرگ را فقط برای همسایه بخواهند! به قول شاعر: گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آنچه هست گیرند!
جناب ناطق! بدانید اگر در دولت احمدی نژاد تخلفاتی هم بوده، الگوبرداری از دولت های قبلی به ویژه دولت سازندگی بوده چرا که پایه و اساس حیف و میل بیت المال در دولت هاشمی گذاشته شد. ضمناً شما به عنوان روحانی باید الگوی سایرین باشید، وقتی خود به آموزه های دینی خود عمل نمی کنید، چگونه انتظار دارید دیگران عمل کنند؟! مگر نشنیده اید و نگفته اید که پیامبر برای منع جوانی ازخوردن خرما، خود خرما نخورد؟! رطب خورده کی کند منع رطب؟!
زودتر رسیدگی را شروع کنید. از پسران ناطق و هاشمی شروع کنید
عجب دم خروسي داره اين اقاي ناطق
تازه احوال بچه هاشون چطوره
چرا شفاف سازي نميكنند؟!