جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۷
۳۳

'هاشمی در زمان خطر، مقابل دشمن می‌ایستد اما مخالفانش فورا فرار می‌کنند'

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۳
کد مطلب: 371697
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در دفاع از هاشمی نوشت: هاشمی شناسنامه انقلاب است و کسانی که شناسنامه انقلاب را مخدوش کنند بی‌شک در جبهه انقلاب قرار نخواهند گرفت.
به گزارش جهان، به نقل از کیهان، طه هاشمی در روزنامه اجاره‌ای آرمان نوشت: اخیرا یکی از روزنامه‌ها در مطلبی توهین‌آمیز نسبت به آیت‌الله هاشمی نوشته است «نظام حیات سیاسی هاشمی را تمدید کرد تا سنت استدراج الهی را همچون عبرتی تاریخی به نمایش بگذارد!» اما واقعیت این است که آیت‌ا... هاشمی در همه این سال‌ها مجازات شده است. بزرگترین مجازات افرادی همچون ایشان این بوده که امروز افرادی مقابلش عرض‌اندام می‌کنند و به ناسزاگویی می‌پردازند که هیچ سهمی در پیروزی انقلاب نداشتند اما با فریب بر سر سفره انقلاب نشستند.

وی می‌افزاید: آیا برای هاشمی که شناسنامه انقلاب است و در همه برهه‌ها و بحران‌ها مورد اعتماد امام‌خمینی و رهبری انقلاب قرار داشتند، مجازاتی سنگین‌تر از این وجود دارد که هر روز آماج حملات افرادی شود که هیچ سابقه روشنی از فعالیت‌های انقلابی آنان وجود ندارد؟ امروز کسانی در صف اهانت‌کنندگان به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارند که بدون شک اگر خدای نکرده کشور را خطری تهدید کند یا حادثه‌ای برای کشور پیش بیاید اولین کسانی خواهند بود که فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و از کشور خواهند گریخت اما این هاشمی است که در برابر دشمن خواهد ایستاد چنانچه تاریخ انقلاب که با زندگینامه او گره خورده گواهی می‌دهد که او اهل شانه خالی کردن و ترسیدن نیست. هاشمی شناسنامه انقلاب است و کسانی که تلاش می‌کنند شناسنامه انقلاب را مخدوش کنند بی شک در جبهه انقلاب قرار نخواهند گرفت.

وی با تحریف جمله امام نوشت: به یاد بیاوریم جمله حضرت امام را که فرمود «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است» و این دستاورد سال‌ها زحمت و تلاش هاشمی است.
این تظاهر به تبعیت از خط امام(ره) در حالی است که طه هاشمی چند ماه پیش، عنصر مفسدی به نام عبدالحسین هراتی را به عنوان مدیرکل اسناد دانشگاه آزاد منصوب کرد. هراتی مدت‌ها متواری بود و در استرالیا پناهندگی گرفته بود. او ضمن نوشته‌ها و اظهارنظرهایی به جانبداری از گروهک نهضت آزادی و باند مهدی هاشمی پرداخته و اهانت‌های متعددی به ساحت حضرت امام(ره) کرده بود. با این وجود وی پس از بازگشت به کشور در دفتر هاشمی آفتابی شد و به عنوان مشاور وی در دیدار هاشمی با هیئت پارلمانی ایتالیا حضور داشت. اعتراض رسانه‌ای گسترده باعث شد طه هاشمی وی را برکنار کند.

اما درباره جمله حضرت امام درباره آقای هاشمی، اصل جمله حکیمانه این است که «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است». در حقیقت تصریح حضرت امام(ره) بر اصالت انقلاب در نسبت با اشخاص و تأکید بر این مطلب است که حیات هاشمی به اعتبار حیات نهضت است. با این وصف به تعبیر حضرت امیر(ع)، حق و باطل ملاک ارزیابی افراد و تعیین هویت و شناسنامه آنهاست، نه اینکه اشخاص شناسنامه محسوب شوند حال آن‌که بعضی از آنها به مرور زمان تغییر هویت می‌دهند. آقای طه هاشمی حتما به یاد دارد که فتنه‌گران مدعی حمایت از هاشمی و موسوی و خاتمی، علنا روی شعار جمهوری اسلامی خط کشیدند، به امام و رهبری اهانت کردند، مرگ بر ولایت فقیه گفتند و سنگ آمریکا و اسرائیل را بر سینه زدند. آیا می شود با گروهک‌های ضدانقلاب در یک جبهه ایستاد و در عین حال خط امامی بود؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انصاف
جناب آقای طه هاشمی به یقین دچار ت[...] شده ای ،آخرین نماز جمعه سردار سازندگی را مرور کن تا بفهمی درحاشیه نماز جمعه چگونه آرمانهای نهضت توسط خطیب جمعه ذبح شرعی شد ولذا کسی که شناسنامه انقلاب را خدشه دارکرد صاحب شناسنامه بود نه کس دیگری ، بیخود به دیگران ت[...] نزن ماه رمضان است قطعا روزه شما باطل خواهد شد .
البته این شناسنامه خیلی وقته باطل شده ...
تو این فکرم چطوری این شخص که زمان جنگ و خطر عوض اینکه پسرشو بفرسته جبهه با دشمن بجنگه فراریش میده اروپا خونه عمه جان و حالا اطرافیانش میگن تنها کسی که جلوی دشمن سینه سپر میکنه ایشونه! تاریخ رو با این تملق گوییها نمیشه تحریف کرد
Iran, Islamic Republic of
شما جیب ما رو نزن نمی خواد مقابل خطر وایستی
وقتی سبیل آقایان را چرب کنی، بهترین آدم عالم می شوی
jafar
اگر من هم حکم از دانشگاه آزاد می گرفتم در وصف هاشمی می نوشتم
کم سواد دارای شناسنامه
United States
آقا من از نماینده تهران در مجلس نامه استخدامی گرفتم که دخترم با مدرک کارشناسی کامپیوتر کارمند ساده دانشگاه شود. نه اینکه مدیر یا رئیس شود فقط کارمند ساده شود.گفتند جا نداریم و نامه نماینده را هم درسطل آشغال انداختند. تازه خودم هم برای این انقلاب خیلی زحمت کشیدم ولی منتی بر انقلاب ندارم . اما هراتی با آن سابقه منفی چطور مدیرکل و مشاور هاشمی می شود؟ اما دخترمن که 10سال بعداز پیروزی انقلاب بدنیا آمد و نظام را هم قبول دارد نمی تواند کارمند ساده دانشگاه آزاد بشود؟
مودی
Iran, Islamic Republic of
خب اگر هاشمی به تنهایی شناسنامه انقلاب است .... میشود بفرمایید شهید بهشتی و مطهری و مفتح و رجایی و باهنر و جمعیت موتلفه اسلامی(قدیمی ترین گروه مبارز علیه رژیم شاه ) و دهها شخصیت موثر و مبارز در انقلاب چه نسبتی با انقلاب دارند؟ بگذریم از رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی .

میخواهید از کسی که دوستش دارید حمایت کنید خب حق شماست اما لطفا حد و اندازه نگه دارید.... این هم از جمله روحیات و خلقیات آقای هاشمی است که دوست دارد حامیان و اطرافیانش از او بت بسازند و در تعریف از او مبالغه کنند.... اگر غیر از این باشد اصلا در دایره دوستان و همکاران آقای هاشمی قرار نمیگیرند... و این روحیه از جمله مهم ترین عوامل زاویه گیری هاشمی با خط امام و رهبرمعظم انقلاب است
محسن
Iran, Islamic Republic of
اصلا بگو اگر این آقا شناسنامه انقلاب باشه اصلا امام پس چه کاره بوده؟!
طبق گفته فائزه و داداش مهدی ...
Germany
چوب دو سر طلا منظورت بود؟
Iran, Islamic Republic of
اون جوری که هاشمی در خاطراتش ادعا میکند کانه تصمیم گیر اصلی در همه جا او بوده و امام ره فقط سر تکان میداده و تایید میکرده طبق این بیانات امام باید فتوکپی از این اصل شناسنامه باشد نعوذ بالله .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
طرف اسم بچه اش رو میزاره رستم خودش هم میترسه صداش کنه!
کاملا صحیح است
منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
الف) هاشمی رفسنجانی=شناسنامه انقلاب=قدیم الاسلام=نماد اسلام و مسلمانی و اسلام ناب محمدی=مبارز راستین انقلاب اسلامی
ب)مخالف هاشمی=مخالف خدا وپیغمبرو دین وشریعت =تندرو وخشونت طلب= مخالف آزادی اندیشه وبیان وکرامت انسانی وارزشهای متعالی دینی وانسانی
ج) نتیجه: معیار وشاخص فقط حاج آقا وعملکرد ومشی ایشان است.بقیه علما و بزرگان دین ومردم وامام و رهبری هم باید خود را مطابق با این سنجه مقایسه کنند وگرنه ...
درضمن همان حضرت امام فرمودند : ملاک حال افراد است
یه زمانی هم زبیر سیف الاسلام بود وطلحه ،طلحه الخیر.میزان حال فعلی افراد است.
مجید مجد
اگر مخالفان انقدر ترسو هستن مردم بریزن تو خیابونا
Iran, Islamic Republic of
مردم نشان دادند که با افراطگری مخالفند
درود بر هاشمی
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
فعلا که داریم میبینیم اقای قدیم الاسلام خسته شدند و مواضعه غیر انقلابی میگیرن،حالا تو بگو ایشون شناسنامس،خانواده شهدا پس چی هستن؟؟؟ اقای قرائتی خیلی قشنگ میگفت،گفتند کسی که خدا جانشو میده از کسی که مالشو میده به مراتب با ارزشتره،تو تاریخ انقلاب هم که میبینیم زیاد اتفاق افتاده که موضعش با امام یکی نبوده،انشالله هممون عاقبت بخیر بشیم.
عمار دلدار نیاسری
Iran, Islamic Republic of
ما همه شیریم،شیران علم/حمله مان از باد باشد دم به دم/حمله مان پیدا و ناپیداست باد/جان فدای انکه نا پیداست باد.
سرور
حضرت علی علیه السلام :احثوا التراب علی وجوه المداحین.
ريما
Iran, Islamic Republic of
فرزندان آقاي هاشمي شناسنامه را خدشه دار كردند نه مردم فكر نكنم هيچ ايراني آزاده اي فتنه 84 و 88 را فراموش كرده باشد اگر كسي قراره مواخذه بشه فرزندان و دلبندان آقاي سردار سازندگي هستند
Iran, Islamic Republic of
آقای طه هاشمی وقایع سال ۸۸ و آن هجمه شدید علیه نظام که شد آقای هاشمی کدام ایستادگی را انجام دادند؟؟ یا تعبیر شما از دشمن با تعبیر رهبری معظم متفاوت است یا وقایع ۸۸ که در رسانه های دنیا مطرح بود و نظام را در حال تغییر می دیند از دید شما و هاشمی بازی دشمن نبوده و نیست؟؟ نکته دیگر که شما هاشمی را شناسنامه انقلاب دانسته اید می شودبگویید رهبری و خود امام (ره) خود را شناسنامه انقلاب نمی دانند و اما شما....... بگذریم
مجتبی
راستی چرا یک عده دایما می خوان اثبات کنند هاشمی مسلمان وانقلابیه ؟مگه کسی چیزی گفته؟؟
مهدی
جناب طه هاشمی ناخواسته جواب خودش را داده . انجا که خدای متعال می فرماید :
والذين كذبوا بآياتنا سنستدرجهم من حيث لا يعلمون وأملي لهم إن كيدي متين
شناسنامه ها رو بعد انقلاب عوض کردن ایشون هم به همین خاطر الان عوض شده؟!
شناسنامه ی که مسیری خلاف انقلاب بره دیگه ارزشی در اون انقلاب نداره!
Latvia
میشه بفرمایید آقای هاشمی در جریان فتنه چطوری جلو دشمنان ایستاد ؟
حامد
یعنی مهدی هاشمیها دربرابر دشمنان میا یستن وبسیجیا فرار میکنن؟؟؟؟
محمود
Latvia
کی میگه کسایی که با هاشمی مخالفند هیچ سهمی در پیروزی انقلاب نداشته اند ؟ من با کسی و یا هیچ جریان سیاسی کاری ندارم و در حد وسع و توانم قبل و بعد از انقلاب به فضل و توفیق الهی در صحنه های مختلف حاضر و تمام قد انجام وظیفه کرده ام و فعلا نیز از جانبازان دفاع مقدس میباشم . نسبت به آقای هاشمی بعنوان یکی از ارکان اصلی نظام و یار رهبری تا قبل از جریان فتنه88 علاقه و ارادت شدیدی داشتم و تا بحال نیز اهانتی به ایشان نداشته و به کسی هم اجازه نداده ام در حضورم به ایشان اهانت کند . ولی از عملکرد و مواضع ایشان در فتنه و بعد از آن شدیدا گلایه دارم و همیشه برایش دعامیکنم تا عاقبت بخیر شود .
Iran, Islamic Republic of
زمان خطر اتفاقات 88 بوده كه چيزي مثبتي از هاشمي رفسنجاني نديديم
علی
مردم ایران 50 سال بعد میفهمند که هاشمی و فرزندان گلش چه خی... به آنها کردند.