پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چین: خواهان تقویت‌روابط نظامی باایرانیم

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 387492
وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در پکن اعلام کرد که «چین خواهان همکاری عملگرایانه بیشتر با ایران و تقویت روابط ارتش‌های دو کشور است».
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقام ارشد نظامی دولت چین خواستار همکاری بیشتر و تقویت روابط نظامی با جمهوری اسلامی ایران شد.

«چانگ وانگوآنگ» وزیر دفاع چین در دیدار با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران که به پکن رفته، گفت: «چین مایل به همکاری با ایران برای افزایش همکاری عملگرایانه و تقویت پیوندهای و روابط نظامی دو کشور است».

به گزارش شینهوا، مقام ارشد نظامی چین همچنین تصریح کرد: «نیروهای مسلح دو کشور در سال‌های اخیر همکاری خوبی در زمینه آموزش پرسنل، بازدیدهای متقابل و دیگر زمینه‌ها داشته‌اند؛ ارتباطات نیروی دریایی بسیار مفید بوده و ناوهای جنگی دو کشور سفرهای موفقی از دو کشور داشته‌اند».

«وانگوآنگ» سفر دریادار «سیاری» و هیات ایرانی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: «چین اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل بوده و آماده تعمیق روابط ارتش‌های دو کشور به ویژه همکاری‌های دریایی است».

چندی پیش (۲۰ سبتامبر) یک ناوگروه از نیروی دریایی چین به سواحل ایران اعزام شده بود (جزئیات بیشتر). این اقدام ارتش چین در نوع خود، برای اولین بار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *