چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

برگزاری مراسم شمع گردانی در قم

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 404852
همزمان با سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع) شهر قم غرق در عزا و ماتم شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امروز شنبه همزمان با دهم ربیع الثانی در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شهر قم و بارگاه ملکوتی این بانوی بزرگوار سیاه پوش شد.

دسته‌های عزاداری از روز گذشته با پای پیاده و با نوحه سرایی به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) حرکت کردند.

از صبح امروز نیز دستجات سینه زنی و عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم و همچنین ملیت‌های مختلفی که در قم حضور دارند در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) حضور یافته و به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند.

مراسم عزاداری وفات کریمه اهل بیت(ع) نیز از روز گذشته در حرم مطهر آغاز شده و شامگاه جمعه بعد از نماز مغرب و عشا و با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد و مجید بنی فاطمه اجرا شده است.

همچنین از ساعت ده صبح امروز دسته عزاداری خادمان حرم حضرت معصومه(س) با پای پیاده از بیت النور - محل اقامت حضرت معصومه(س) در قم - به سمت حرم مطهر حرکت کرده که بعد از وارد شدن به بارگاه ملکوتی این بانوی گرامی با مداحی سید احمد شمس به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

مراسم عزاداری هم اکنون با سخنرانی آیت الله صدیقی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است و امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم شمع گردانی با حضور خادمان حرم و سخنرانی حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت سالروز وفات این بانوی کرامت برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *