پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پاسخ نظامی روسیه به رزمایش ناتو

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 424751
در حالی که ناتو با ۱۰۰ هواپیما روز گذشته در حوالی قطب شمال مانور نظامی خود را آغاز کرد، روسیه در اقدامی غیرمنتظره، دست به برگزاری رزمایشی با شرکت ۲۵۰ جنگنده در حوالی قطب زده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پاسخ به مانور نظامی ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) و واشنگتن در قطب شمال، ارتش روسیه در سطحی وسیعتر اقدام به برگزاری رزمایشی غیرمنتظره کرد.

روز گذشته بود که خبر برگزاری مانور نظامی آموزشی در قطب شمال و شرکت جنگنده های آمریکایی و اروپایی منتشر شد؛ مانوری که طبق خبرها در آن حدود ۱۰۰ جنگنده آمریکایی و ۸ جنگنده اروپایی در قطب شمال و در نزدیکی مرزهای روسیه شرکت داشتند. (جزئیات بیشتر)

در گزارش خبرگزاری آلمان با عنوان «مانورهای هوایی غیرمنتظره روسیه، حضور نظامی و مانور ناتو در منطقه را کم اهمیت جلوه داد»، آمده است: «ناتو گفته که در نمایش نیروی سالیانه خود در قطب شمال، حدود ۱۰۰ هواپیما و ۴ هزار پرسنل نظامی از ۹ کشور حضور دارند و این یکی از بزرگترین انواع مانورها است».

در ادامه گزارش آمده است: «اما مانور روسیه که وزارت دفاع روز دوشنبه اعلام کرد، با مجموع ۲۵۰ هواپیما و بالگرد به همراه ۱۲ هزار پرسنل نظامی از مانور ناتو بزرگتر است».

برگزاری مانور نظامی روسیه در قطب شمال همزمان با مانور نظامی ناتو در حالی انجام شده که مسکو و غرب به ویژه آمریکا، همچنان بر سر اوکراین و بحران این کشور اختلاف دارند و تنش‌ها بین دو طرف باقی است.

خبرگزاری آلمان با غیرمنتظره خواندن این رزمایش نظامی از سوی روسیه گزارش داد: «دبیرکل ناتو هفته قبل به وزیر خارجه روسیه گفت که این ائتلاف نظامی غربی از حجم، گستره و تعدد مانورهای ناگهانی و غیرمنتظره مسکو طی سال جاری نگرانی دارد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *