پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

قیمت آجیل کاهش می‌یابد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 274758
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: مردم تصور نکنند پسته 60 هزار تومانی، باید به قیمت 30 هزار تومان در بازار عرضه شود، بلکه پسته فندقی صادراتی با ارزش 37 تا 38 هزار تومان 30هزار تومان برای تنظیم بازار عرضه خواهد شد.
به گزارش جهان، علیرضا ارزانی در گفت و گو با ایسنا افزود: نرخ پسته را صادرات مشخص می کند.
سال گذشته پسته در بازار جهانی 10 تا 11 دلار به فروش می‌رسید که قیمت آن با دلار آزاد 38 تا 40 هزار تومان است و امسال هم با همین نرخ فروخته می شود.
 
وی با اشاره به کیفیت بالای پسته در بازارهای داخلی نسبت به پسته صادراتی خاطرنشان کرد: برخلاف سایرکالاهای صادراتی که در مقایسه با کالاهای مشابه داخلی شان از کیفیت بهتری برخوردارند،.عرضه پسته در بازار خشکبار داخلی از کیفیت بالاتری در مقایسه با پسته صادراتی برخوردار است.
 
رییس اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار افزود: ما می توانیم جلوی گرانفروشی را بگیریم اما نمی توانیم جلوی گرانی کلاها را بگیریم. در بازار گران فروشی اتفاق نیفتاده است چرا که مردم توان خرید ندارند به همین دلیل فروشندگان برای فروش کالاهایشان تصمیم گرفته اند کالاهای خود رابا قیمت مناسب عرضه کنند.
 
وی ادامه داد: قیمت تمام شده پسته، برای یک کشاورز بالای 26 هزار تومان بوده است و نمی توان گفت گران فروشی اتفاق افتاده است. کدام کشاورز مایحتاج زندگی خود را به قیمت سال گذشته تامین می‌کند که بخواهد پسته را به قیمت سال گذشته عرضه کند.
 
ارزانی در خصوص واحدهای فروش فوق العاده گفت: فروش فوق العاده آجیل در واحدهای صنفی که اعلام آمادگی کرده اند از 10 اسفند امسال تا پنجم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و آجیل با حداقل سود هفت درصدی عرضه خواهد شد.
 
او در ادامه به مردم پیشنهاد کرد که به جای خرید پسته آجیل مخلوط خام 30 هزار تومانی، آجیل مخلوط درجه یک را به قیمت 35 هزار تومان خریداری کنند و همچنین خریدهایشان را به روزهای آخر عید موکول نکنند.
 
وی در خصوص کاهش قیمت آجیل گفت: قیمت آجیل تا شب عید 20 درصد کاهش خواهد یافت چرا که ما با واحدهای فروش رایزنی لازم را انجام داده ایم که قیمتها را کاهش دهند تا مردم توان خرید را داشته باشند.
 
ارزانی در خصوص نحوه نظارت در سطح کشور خاطرنشان کرد: از تمام اتحادیه های سطح کشور درخواست کرده ایم از بازرسان و افراد خوش نام و باسابقه صنفشان برای نظارت بر قیمت ها و کیفیت کالاها حتی در ایام تعطیل عید استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طاهر
Iran, Islamic Republic of
باسلام
یعنی واقعا شما بعنوان یک مسئول از کشاورز تولید کننده کیلویی 26هزار تومان می خرید؟
پسته شده خاویار. همانطور که خاویار را به بهانه ارزآوری بیش از 90 درصد به خارج صادر می شود پسته را هم به بهانه ارز آوری همه اش را به خارج صادر کنید و ایضا نفت و گاز را هم از شبکه داخلی قطع کنید چون ارز آوری دارد و کشورها محتاجند! مردم را بی خیال!
س
سلام دوست خوبم حرف دل همه مارو زدی،اصلا به فکر مردم بیچاره نیست.
مجید
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما قیمت ها اروپایی شدشاید گرانتراز اروپا ولی درامده هنوز ایرانی است
جناب ارزانی خیالتان راحت باشد مصوبه ممنوعیت صادرات پسته که امیدی در حقوق بگیران برای خرید شب عید فراهم کرده بود خوشبختانه و باز هم خوشبختانه با مذاکره اقای عسگر اولادی همان تاجر و کسبه جز با اقای رحیمی کمتر از دو روز اعتبار داشت و مصوبه لغو گردیده بنابر این بهر قیمت دلتان خواست ازادید بفوشید شما عسگر اولادی را دارید ما هم خدایی داریم
ali
نمی دانم چرا تو سایت ها فقط شعار می دهند
یه دوست
سلام آقای محترم!اصلا صحبت هاتون منطقی نیست چرا دروغ میگویید؟چرا بچه گول میزنید؟به قول طاهر شما پسته رو از کشاورز 26000 تومان میخرید؟
!! خدایی!؟!؟