سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

واکنش کاخ‌سفید به اقدام جدیدضدایرانی سنا

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 410152
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از تصمیم قطعی رئیس جمهور آمریکا برای وتوی مصوبه های کنگره علیه ایران خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، به گفته «برنادت میهان» باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، طرح تازه ارائه شده به سنا که به کنگره اجازه می دهد در هرگونه توافق‌ احتمالی هسته‌ ای با ايران اعمال نظر کند را وتو خواهد کرد.

سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد تصریح کرد که باراک اوباما به روشنی گفته است اکنون زمان مناسبی نيست که کنگره بخواهد در مورد ايران لايحه‌ ای تصويب کند.

وی اضافه کرد: ايالات متحده آمريکا بايد به مذاکره‌کنندگان ما بهترين فرصت ممکن برای موفقيت را بدهد، نه اين که تلاش‌ های آن‌ها را دچار پيچيدگی کند.

بر اساس طرح ارائه شده به سنای آمریکا در روز جمعه هشتم اسفندماه، هر گونه توافقی بر سر برنامه هسته‌ ای ایران می بایست به تائید کنگره آمريکا برسد.

طرح «بازبينی توافق هسته‌ای با ايران» از دولت باراک اوباما می‌خواهد که در صورت دستيابی به هر توافق با ايران، متن آن را ظرف پنج روز در اختيار کنگره قرار دهد.

گزارش ها حاکی است که اين طرح همچنين رئیس جمهوری آمریکا را از تعليق و لغو تحريم‌ های کنگره آمريکا عليه ايران تا ۶۰ روز پس از توافق نهايی با تهران منع می‌کند.

باب کروکر، رئيس کميته روابط خارجی مجلس سنا که از حاميان اين طرح است، روز جمعه بار ديگر بر لزوم تصويب آن تاکيد کرد و اظهار داشت: اين مسئله حائز اهميت است که ما بايد کاری کنيم تا کليت تحريم‌های کنگره علیه ایران حفظ شود.

در حال حاضر نیز مشخص نیست طرحی که روز جمعه ارائه شد چه زمانی در کمیته به رای‌گیری گذاشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *