چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

انتقاد شدید چین از 3عضو شورای امنیت

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 230459
نماینده دائم چین در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از تصمیمات و اقدامات یكجانبه و تبعیض آمیز برخی از اعضای شورای امنیت دربحران های جهانی، اظهار داشت: نباید بین كشتار غیرنظامیان، درعراق، پاكستان، افغانستان، فلسیطن، لبنان و سوریه تبعیض قائل شویم.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، لی بائو دونگ درنشست امروز شورای امنیت كه به حفاظت ازجان غیرنظامیان اختصاص داشت، تاكید كرد اگر شورای امنیت درخصوص رسیدگی به كشتار غیر نظامیان با عدالت و رعایت انصاف برخورد نكند، صلاحیت این شورا بشدت زیر سوال می رود.
 
وی با اشاره به اظهارات نمایندگان برخی از كشورها در شورای امنیت برای مداخله نظامی درسوریه ضمن اعلام مخالفت دولت پكن با این نوع سیاست ها، تاكید كرد دخالت نظامی مانند ریختن بنزین بر روی آتش است و موجب افزایش درگیریها و تلفات انسانی می شود.
 
نماینده دائم چین خاطر نشان كرد پكن برای حل اختلافات موجود در سوریه تنها از مسیر دیپلماسی و مذاكره
 
حمایت می كند و تمامی تصمیمات باید بر اساس اراده و مصوبات شورای امنیت باشد.
 
او گفت : تاكید می كنیم كه هیچ دولتی حق ندارد اراده و نظر خود را در مسایل مربوط به حفاظت از جان غیر نظامیان برتصمیمات شورای امنیت و یا سازمان ملل تحمیل كند.
 
بائو دونگ با اشاره به افزایش خشونت ها علیه غیر نظامیان در نقاط مختلف جهان اظهار داشت ، باید شورای امنیت سازمان ملل طرف های درگیری را مجبور كند بر اساس قوانین و مقررات بین المللی به خشونت علیه غیرنظامیان پایان دهند.
 
سخنان نماینده دائم چین به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت انتقادات كم سابقه ای را علیه تلاش های آمریكا، انگلیس و فرانسه برای تاثیرگذاری مستقیم بر تحولات سوریه محسوب می شود زیرا نمایندگان دائم این كشور در شورای امنیت همواره با اعتنایی و سكوت از كنار جنایت های هولناك و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه نوار غزه می گذرند.
 
نمایندگان این سه كشور به عنوان سه عضو دائم شورای امنیت، همچنین با سكوت مرگبار خود نسبت به كشتار بی رحمانه مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه و عربستان سعودی، ثابت كردند مدافع حقوق مردم نیستند و انان با نگاه ابزاری به دنبال استفاده سیاسی خود از شورای امنیت هستند.
 
كارشناسان سازمان ملل معتقدند انتقادات نماینده دائم چین از رفتار برخی از اعضای دائم شورای امنیت در برخورد با چالش های جهانی، نشان می دهد كه این نهاد بین المللی در انجام وظایف خود به انحراف رفته و بیشتر از هر زمان دیگری ضرورت تغییر ساختار آن احساس می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


البته در پایان مطالب خود قید بفرمایید که روسیه و چین هم صحبتی از مردم بحرین نکرده اند چرا که منافعی برای تامین انها در این کشور وجود ندارد.