جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
آزادی پنج نفر از دستگیر شدگان سفارت

عامل اصلی هدایت آشوب ها در سفارت انگلیس کیست؟

سه شنبه ۹ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 56055
ازمیان بازداشت شدگان ایرانی شاغل در سفارت انگلیس چند نفر از آنها آزاد شده و تحقیقات از بقیه دستگیر شدگان در حال انجام است.

به گزارش جهان، چند روز قبل8 نفر از كارمندان محلي در سفارت انگليس كه در اغتشاشات و آشوب‌هاي اخير نقشي چشمگير داشته‌اند با حکم قضایی توسط ماموران انتظامی دستگیر می شوند که پنج نفر از آنان پس از طی مراحل قانونی به تازگی آزاد شدند. اما در میان سه نفر باقی مانده، یکی از خبرنگاران سابق پرس تی وی به نام آقای "ک" نیز حضور داشته که پس از جداشدن از این شبکه ماهواره ای متعلق به جمهوری اسلامی، به عنوان کارمند در سفارت انگلیس مشغول به فعالیت شده و در جریان ناامنی های اخیر نقش به سزایی را در انتشار آشوب ها و مدیریت پشت پرده آن بر عهده می گیرد.

هر چند این هشت نفر به عنوان عوامل اصلی سفارت انگلیس در شکل گیری و افزایش ناآرامی ها در خیابان های تهران دستگیر و به دست قانون سپرده شدند اما در این میان، اصلی ترین عامل و رابط سفارت انگلیس با اغتشاش گران و کسی که عامل به کارگیری این هشت نفر و مدیریت آنها در آشوب های خیابانی بوده است نه تنها دستگیر نشده بلکه به دلیل پوشش به ظاهر دیپلماتیک خود همچنان به فعالیت های ضد امنیتی و مخالف با قوانین جمهوری اسلامی در سفارت انگلیس ادامه می دهد.

این شخص، خانم م-م از کارشناسان ارشد سفارت انگلیس است که با وجود اینکه ایرانی می باشد اما از جانب سفارت استعمارگر پیر حمایت همه جانبه ای را شاهد بوده و در نتیجه به عنوان یکی از دیپلمات های انگلیس درایران معرفی می شود و همین پوشش، سبب رهایی او از دست ماموران ایرانی و نهادهای متولی تامین امنیت کشور می گردد.

گفتنی است که خانم "م" در جریان دعوت از برخی شخصیت های سیاسی ایرانی به سفارت انگلیس در تهران و حمایت مادی و معنوی از آنها نقش به سزائی را داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *