پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲

رزمایش اتمی در جواب داعش کشی روسها!

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 449259
دولت لندن که از پیشروی روس ها در میدان کارزار سوریه ناراضی است به فکر آن افتاده تا با توسل به سلاح هسته ای در برابر مسکو قدرت نمایی کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشاتودی خبر داد، انگلستان در حال ترغیب اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای برگزاری رزمایشی است که قرار است با حضور هزاران نیروی نظامی، ناو و هواپیمای جنگی شمایی کلی از یک جنگ هسته ای تمام عیار را به نمایش بگذارد.

پیشنهاد برگزاری چنین رزمایشی از سوی «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلستان و «سر آدام تامسون» نماینده این کشور در ناتو ارائه شده و در صورتی که عملی شود، نخستین بار پس از پایان دوره جنگ سرد خواهد بود که لندن توان هسته ای خود را که به زیردریایی های اتمی سیستم «تریدنت» مجهز است، به رخ می کشد.

پیشنهاد برگزاری چنین رزمایشی که با حضور اعضای دیگر ناتو انجام خواهد گرفت، در زمانی ارائه می شود که برخی از اعضای این پیمان با انتقاد از سیاست خارجی روسیه به نوعی به دنبال انتقام جویی و مقابله به مثل هستند. در واقع، ناتو از واکنش مسکو به بحرانی که به دلیل دخالت غرب در اوکراین و سوریه رخ داده، به عنوان بهانه ای برای گسترش دامنه نفوذ خود به مرزهای روسیه استفاده می کند.

سیستم تریدنت شامل چهار زیردریایی کلاس «ونگارد» است که در پایگاه دریایی «کلاید» اسکاتلند نگهداری می شوند و هر یک از آنها قابلیت حمل ۱۶ موشک هسته ای تریدنت ۲ را دارد. این موشک ها از سال ۲۰۱۲ به این سو آزمایش نشده اند.

در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان از تصمیم لندن به دو برابر کردن تعداد این زیردریایی های اتمی طی سال های آینده سخن گفت. علاوه بر این، وی چندی پیش در اظهاراتی جنگ طلبانه تاکید کرد که استفاده از بمب اتم برای حفظ توان بازدارندگی هسته ای کشور قابل توجیه است و وی برای آنچه که دفاع از امنیت ملی نامیده می شود، حاضر است از سلاح اتمی علیه دیگر کشورها استفاده کند.

روسیه در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال جاری اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی صورت می گیرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی- غربی- صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *