پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ساعات پيشنهادي آغاز به كار مدارس و مشاغل

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 68575
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران طي گزارشي ساعات پيشنهادي آغاز به كار مدارس و مشاغل را از سوي شهرداري تهران اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس مرتضي طلايي امروز در دويست و بيست و سومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران به ارائه گزارشي از وضعيت ترافيك تهران با توجه به آغاز سال تحصيلي پرداخت.
وي اظهار داشت: از آغاز مهر ستادي در مركز كنترل ترافيك تهران با حضور 3 عضو از راهنمايي و رانندگي، آموزش و پرورش و حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران شكل گرفت.
طلايي گفت: سه جلسه رسمي در مركز كنترل ترافيك اصلي صورت گرفت كه به موازات آن 80 جلسه در ستادهاي مناطق بصورت محله‌اي تشكيل شد.
وي ادامه داد: نصب علائم افقي و عمومي در محدوده مدارس، دو هزار و 200 متر علائم خط‌كشي و اصلاح 5 هزار تابلو از جمله اقداماتي است كه در اين زمينه صورت گرفته است.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومي 8 هزار دستگاه اتوبوس آماده شد كه در راستاي آن تمام ايستگاه‌هاي سوخت گاز CNG براي آنها به طور كامل آماده شد تا با مشكل سوختگيري مواجه نشوند.
وي ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش سازماندهي سرويس‌هاي مدارس و مهيا كردن تعدادي بروشور براي مقطع راهنمايي تهيه شد.
طلايي خاطرنشان كرد: در 5 پهنه شمال، جنوب، غرب، شرق و مركز شهر، 5 مركز كنترل ترافيك محلي شكل گرفت كه يكي از آنها راه‌اندازي شده است و به صورت منطقه‌اي ترافيك را رصد مي‌كند.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: ساعات فعاليت مشاغل و مدارس در تهران طبق مطالعات تكميلي با 15 كشور دنيا و فاصله بين ساعات كار آنها پيشنهاد شد.
وي افزود: با توجه به اين رويكرد كه 5/2 ميليون دانش‌آموز، دانشجو و كارمند 30 درصد سفرهاي شهري را تشكيل مي‌دهند ساعت كار حوزه صنايع دفاعي و انتظامي 6 صبح، ساعت كار ادارات و نهادهاي دولتي 7 صبح، ساعت كار مدارس 8 صبح و ساعت آغاز به كار در بازار 9 و 30 دقيقه صبح پيشنهاد شده است.
طلايي يادآور شد: ساعات كار بانك‌ها هنوز مشخص نشده و در حال بررسي است كه در شوراي عالي ترافيك بعد از بررسي به تصويب خواهد رسيد.
وي همچنين گفت: در بررسي ساعات توزيع خدمات در شهر، 10 شب تا 6 صبح پيشنهاد شده است.
انتهاي پيام/ش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *