پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۱۰

آقابهزاد از نسل دایناسورهاست!/ به بعد از قالیباف امید ندارم

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 375350
کارگردان فیلم «چ» درباره احساس خود از تماشای بزرگ‌ترین نمایش ترکیبی ایران گفت: «شبی در کهکشان‌ها» خیلی خوب بود. من کارهای قبلی بهزاد بهزادپور را در این سبک ندیده بودم و خیلی مشتاق بودم ببینم. این بار خدا را شکر روزی‌ام شد و توانستم آن را در بوستان ولایت ببینم.
آقابهزاد از نسل دایناسورهاست!/ به بعد از قالیباف امید ندارم
به گزارش جهان به نقل از فارس، ابراهیم حاتمی‌کیا با اشاره به اینکه همچنان مبهوت نمایش است افزود: حالم خیلی خوب است. امشب شب جمعه هم بود و همه چیز با هم جمع شد. جای این سبک نمایش در کشور ما خیلی خالی است و سردمدار آن بهزادپور است. شاید بتوانم بگویم یک فاصله بسیار بزرگ بین این اثر و احوالش با آنچه در تئاتر و هنرهای نمایشی می‌گذرد، وجود دارد.

کارگردان سرشناس سینمای دفاع مقدس ادامه داد: پرچمدار این مسیر بهزادپور است. بهزاد از قبل‌ترها هم همین‌طور بود و انگار جزو نسل دایناسورهاست که هنوز هم چنین دغدغه‌هایی دارد و ارتباطش با این جنس مردم برقرار است؛ مردمی که برای کارش می‌نشینند، زانو می‌زنند و آن را می‌بینند. وقتی این کار حال مرا که کوچک‌ترینِ مردم هستم عوض و خوب می‌کند، مطمئنم مردم هم بعد از دیدن نمایش حال خوشی دارند.

حاتمی‌کیا با اشاره به برگزاری این نمایش از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اینکه سازمان فرهنگی هنری دغدغه‌های فرهنگی جامعه خودش را دارد بسیار متین و حضور و وجودش بجاست. امیدوارم آقای شهاب مرادی خیر ببینند که همت کردند و زیر بال این کار را گرفتند.

وی ادامه داد: البته چندان به آینده‌ای که آقا شهاب و آقای قالیباف نباشند و باز هم این کارها پیش برود، امید ندارم. بعدها شاید مطرح بشود که اصلا این اقدام‌ها جای کار دارد یا گفتنش معنا دارد یا خیر و باید داخل اساسنامه دنبال چنین کارهایی گشت! من این حرف‌ها را بر اساس ۳۰ و چند سال تجربه می‌زنم.

حاتمی‌کیا بار دیگر به حضور فعال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اجرای نمایش «شبی در کهکشان‌ها» اشاره کرد و افزود: به نظر من بسیار متین و درست است که این اتفاق افتاده و برای مردم هم چنین خاطره‌ای را ایجاد می‌کند؛ خاطره‌ای که برایشان سابقه ندارد و در اذهان می‌ماند. ان شاء الله که پیشقدمان این کار خیر ببینند.

کارگردان «از کرخه تا راین» و «بوی پیرهن یوسف» در پایان گفت: این نسل، از آقا بهزاد گرفته که در حوزه هنر کار می‌کند تا آقایان قالیباف و مرادی که در حوزه شهرداری کار می‌کنند، اینها باید بیشتر و بیشتر دست هم را بگیرند. ماها باید دست هم را بگیریم وگرنه غمگساری بین خودمان نیست. یعنی نه می‌شود به جریان سینما اعتماد کرد و گفت دغدغه‌اش چنین مسائلی است؛ نه می‌شود به تئاتر امید داشت نه حتی به جریان‌های ادبی امیدوار بود که اینچنین دلشکسته و مومنانه نسبت به ترویج یکسری ارزش‌هایی که برای مردم آشناست و آنها را می‌بینند و اتفاقا تاثیر هم می‌گیرند، پیشقدم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا ما باید برادرانه دست هم را بگیریم
110
زنده باد ابراهیم....
ارمیا
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی...
شهرداری تهران انصافا سردمدار تحقق این شعاره...
ولایتی واقعی یعنی این...
بدون قیل و قال و حاشیه منویات حضرت آقا رو پیگیری کردن...
سردارجان ، شهاب جان خدا قوت...
شهاب
احسنت به این نکته سنجی شما
قالیباف چیکاره سینمای ایران است؟
ببخشید قصدم توهین نیست حرفم اینه اون هزینه ای را که صرف سینما میکنید صرف مشکلات شهری و مترو بکنید والا مردم راضی تر هستن
mohamad
هر چيزي جاي خودش
زهیر
من که به قالیباف رای دادم و بهش افتخار می کنم
متاسفم که بدون فکر حرف میزنید!!این نمایش در بوستان ولایت نمایش داده میشه و شهرداری هزینه بلیط انرا برای تماشاگران تقبل کرده همین!!البته اینکه اقای قالیباف سینمایی هست یا نه بحثی جداست اما منظور حاتمی کیا این بود که قالیباف زیر پر وبال یک اثر عظیم فرهنگی را گرفته تا همه اقشار بتوانند از ان استفاده کنند!
اشتباهی مثبت دادم. وقتی متولیان فرهنگی فرهنگ را رها کرده بلکه به تشویق ویرانگران فرهنگی می پردازند و از طرفی قانونا بخشی از بودجه شهرداری می بایست صرف موارد فرهنگی شود عاقلانه ترین و در عین حال قانونی ترین کار همین است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
هیاهوی تبلیغاتی برای چهار سال بعد