جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گزارش دیدار افتتاحیه لیگ ستارگان قطر

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 376359
الاهلی فصل جدید لیگ قطر را با حضور دو بازیکن ایرانی خود با پیروزی آغاز کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دیدار افتتاحیه لیگ ستارگان قطر از ساعت ۲۰ شب گذشته بین تیم‌های الاهلی و السیلیه آغاز شد. در این دیدار که به میزبانی الاهلی برگزار شد، تیم سبزپوش از هر دو بازیکن ایرانی خود یعنی مجتبی جباری و سیدجلال حسینی در ترکیب خود بهره برد.

نیمه اول این دیدار در حالی یک بر صفر به سود الاهلی به پایان رسید که مجتبی جباری در دقیقه ۴۳ این دیدار نخستین گل مسابقه را برای تیمش از روی ضربه کرنر ارسالی با ضربه سر به ثمر رساند تا در واقع فصل جدید لیگ ستارگان قطر با گلزنی مجتبی جباری آغاز شده باشد.

در نیمه دوم الاهلی آتش‌بازی به راه انداخت و ۳ گل دیگر را هم به ثمر رساند که زننده یکی از این گل‌ها مجتبی جباری بود و در نهایت الاهلی ۴ بر یک حریفش را شکست داد. جباری در دقیقه ۴۸ دومین گل الاهلی را به ثمر رساند.

در ادامه و در دقایق ۸۷ و ۹۲ دیوکو و کابانجو دو گل دیگر این تیم را زدند. تک گل السیلیه نیز در دقیقه ۷۴ توسط محمد الصلاح به ثمر رسید.

سیدجلال حسینی در دقیقه ۸۶ این دیدار از داور اسلواکیایی مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

جباری و حسینی ۹۰ دقیقه برای تیم‌شان در این دیدار بازی کردند.

*مجتبی جباری پس از گلزنی در دیدار افتتاحیه لیگ ستارگان قطر: گلزنی من مهم نیست، می‌خواهم بهترین بازیکن الاهلی باشم/ می‌خواهیم به لیگ قهرمانان آسیا برسیم

به گزارش فارس، مجتبی جباری پس از برتری ۴ بر یک الاهلی مقابل السیلیه در حالی که دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رسانده بود در پایان این دیدار گفت: فصل پیش عنوان ششمی لیگ قطر را به دست آوردیم اما این فصل می‌خواهیم به اندازه‌ای خوب باشیم تا بتوانیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته‌ایم و این بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند برای الاهلی مثمرثمر بوده و به تیم ما کمک کنند.

جباری در پاسخ به این سؤال که آیا در فصل جدید هدفش این است که به عنوان گلزن لیگ ستارگان انتخاب شود یا خیر؟ گفت: گلزنی برایم مهم نیست بلکه می‌خواهم بهترین بازیکن تیمم باشم. در واقع می‌خواهم به الاهلی کمک کنم و اگر شد برای این تیم گل هم می‌زنم.

حاشیه‌های دیدار الاهلی و السیلیه

اجرای قوانین جام جهانی برزیل و اعلام آمادگی برای کمک به غزه

*نکته قابل توجه در این دیدار اجرای قوانین جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کنار فیلم‌برداری مسابقه با استانداردهای بین‌المللی است که مجموعه این اقدامات رنگ و بویی خاص به این دیدار بخشیده بود.

*از جمله این قوانین می‌توان به قطع مسابقه در دقیقه ۳۰ به منظور استراحت بازیکنان اشاره کرد، ضمن اینکه داور بازی در هنگام زدن ضربات ایستگاهی از اسپری‌های محو شونده استفاده ‌کرد.

نحوه ورود دو تیم نیز شبیه‌سازی شده از دیدارهای جام جهانی بود و جالب اینکه هنگام ورود دو تیم به زمین، در کنار بازیکنان فشفشه‌هایی روشن شد. بازیکنان نیز به تقلید از سبک جام جهانی برزیل با یکدیگر و با داور مسابقه، دست جوانمردانه دادند.

در این بین هنگام ورود دو تیم حتی آهنگ جام جهانی در ورزشگاه پخش شد.

*زمانی که تیم الاهلی در حال گرفتن عکس تیمی یادگاری بود میلان ماچالا، سرمربی این تیم با موبایلش از بازیکنان تیمش عکس گرفت.

*نکته قابل توجه اینکه در دقیقه ۲۲ ماچالا زمین مسابقه را ترک کرده و در دقیقه ۲۴ دوباره به روی نیمکت تیمش بازگشت!

*در ابتدای مسابقه بازیکنان دو تیم با بنر «لبیک یا غزه» به زمین آمدند ضمن اینکه بنر بزرگ این شعار نیز در دستان تماشاگران بود. بازیکنان الاهلی نیز شعار لبیک یا غزه را روی پیراهن‌هایی که زمان ورود به زمین بر تن داشتند، حک کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *