جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

چراغ مبین‌نت در ملایر خاموش می‌شود

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 376151
برخی از هموطنان در شهرستان ملایر واقع در استان همدان طی تماس‌ با تسنیم ضمن ابراز نگرانی از برنامه شرکت مبین‌نت برای توقف خدمات در این شهرستان درباره صحت و سقم چنین موضوعی پرسیدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد که از ساکنان ملایر است و وایمکس مبین‌نت دارد، می‌گوید که فردی به عنوان نماینده این شرکت با او تماس گرفته و گفته است که طی یکی دو روز آینده آماده تحویل مودم خود شوید.

وی همچنین گفت: چنین تماس و پیامی برای اولین بار است که از سمت این شرکت صورت گرفته و از این حیث تصمیم گرفتم صحت این موضوع را جویا شوم.

ما هم در تماس با مرکز تماس مبین‌نت به صحت این موضوع پی بردیم و متوجه شدیم که چراغ وایمکس این شرکت در ملایر طی هفته‌های آتی به خاموشی خواهد گرایید اما برای بررسی دلیل چنین اقدامی، گفت‌وگویی با حمیدرضا زمانی مدیر روابط عمومی این شرکت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری هنگفتی را در سطح کشور برای ایجاد زیرساخت‌های گسترده و تأمین تجهیزات مورد نیاز برای شکل‌گیری شبکه‌ وایمکس داشته‌ایم گفت: حضور در شهرهای کوچک براساس تعهدات پوششی رگولاتوری انجام شده بود. در حالی که ما براساس طرح تجاری خود و برای پوشش هزینه‌های سنگین نگهداری ناگزیریم منابع و امکانات موجود را مدیریت کنیم و به مکان‌یابی نقاطی برای استقرار سایت‌هایمان بپردازیم که تقاضای بالایی دارند.

مدیر روابط عمومی مبین‌نت با تأکید بر اینکه در این زمینه به توافق با رگولاتوری رسیدیم، گفت: با تماس تلفنی و پیامک مشترکان خود در ملایر را از این اقدام آگاه ساختیم و اکنون نیز در حال ارسال نامه به آنها برای معرفی نماینده‌ای هستیم که مودم‌ها را از آنان تحویل گرفته و هزینه آن و همچنین هزینه مابقی طرح خریداری شده را به حساب آنها واریز کنیم.

او در ادامه درباره برنامه توسعه و همچنین انتقال سایت‌های جمع‌آوری شده گفت: سرمایه‌گذاری و توسعه ما در حوزه وایمکس و فناوری‌های ارتباطی نسل‌های جدید با توجه به مجوزهای دریافتی براساس نیاز بازار و استراتژی تببین‌شده مبین‌نت انجام خواهد شد. در مورد سایت‌های جمع‌آوری شده نیز در حال نصب آنها در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهایی هستیم که با رشد تقاضا در آنها برای ارائه خدمات مواجهیم.

زمانی ابراز کرد: تمامی هزینه‌های چند صد میلیونی راه‌اندازی یک سایت، هزینه‌های بالای نگهداری در این صنعت و حق پروانه ۱۰۸ میلیارد تومانی پرداختی این اپراتور دست به دست هم داده‌اند تا اقتصادی فکر و عمل کردن در اولویت نخست کار ما قرار گیرد و به فکر سرمایه‌گذاری در مناطقی باشیم که بیشترین بازخورد را از آن‌جا خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *