جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۶

همسر احمدی نژاد با سوزان مبارک دیدار داشته است!؟+ عکس

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 156254
اگر چنین خبر کذبی در سايتي كه یکی از نزديك ترين پايگاه های اطلاع رساني به دولت و به همین دلیل منبع موثقی در این باره محسوب مي شود منتشر شده است، چرا معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور درهمان تاریخ نسبت به آن حساسیت و واکنشی نشان نداده و آن را تکذیب یا اصلاح ننموده است تا این خبر، مرجع انتشار در رسانه های دیگر و مورد استناد سایرین قرار نگیرد

به گزارش سرویس سیاسی جهان، پس از پخش برنامه" دیروز، امروز، فردا» با حضور  دکتر رجایی فر و حسین شیخ الاسلام، رجایی فر در بخشی از برنامه به دیدار همسر دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران با «سوزان مبارک» همسر حسنی مبارک اشاره و از این سفر انتقاد کرد.

به دنبال اظهارات رجائی فر، معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور از سوی دولت تکذیبیه ای صادر و در آن خاطر نشان کرد: «در پی پخش اظهارات یکی از میهمانان برنامه زنده تلویزیونی "دیروز امروز فردا" در خصوص ملاقات همسر رییس جمهور اسلامی ایران با همسر رییس جمهور مصر اعلام می‌دارد همسر محترمه رییس جمهور هیچگونه ملاقاتی با همسر رییس جمهور مصر نداشته و مطالب یاد شده کذب محض می‌باشد. انتظار می‌رود رسانه ملی در انعکاس مطالب مرتبط با ریاست محترم جمهور دقت و ملاحظه بیشتری مبذول دارد.» 

لحظاتی پیش رجائی فر، با ارسال نامه ای حاوی دفاعیات و تصاویر مربوط به این دیدار،  خواستار رفع ابهامات و پاسخ به این تکذیبیه گردید.

وی در نامه ارسالی به جهان با تأکید دوباره بر دیدار همسران رؤسای جمهوری ایران و مصر می نویسد: «استناد اينجانب به خبري بود كه در پايگاه اطلاع رساني رجانيوز (سايت نزديك به دولت) در تاريخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ منتشر شده و درآن عكسي نيز با عنوان « ديدار اعظم السادات فراحی با سوزان مبارك همسر رییس جمهور مصر» درج شده بود. تا ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۹ این عکس خبری با همان زیرنویس قبلی در سایت رجا قرار داشت که تصویر صفحه خبر نیز موجود است. بدیهی است اینجانب مسؤولیتی در قبال صحت یا سقم خبر نقل شده ندارم. 

متأسفانه پس از اين كه افرادی از طریق غیررسمی از منبع خبر اطلاع کسب کردند، بلافاصله در عملي غيرحرفه اي و غیراخلاقی قبل از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه اقدام به تغییر زيرنويس عكس مذكور شد. 

حال جاي طرح این نکات است كه:
۱) اگر چنین خبر کذبی در سايتي كه یکی از نزديك ترين پايگاه های اطلاع رساني به دولت و به همین دلیل منبع موثقی در این باره محسوب مي شود منتشر شده است، چرا معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور درهمان تاریخ نسبت به آن حساسیت و واکنشی نشان نداده و آن را تکذیب یا اصلاح ننموده است تا این خبر، مرجع انتشار در رسانه های دیگر و مورد استناد سایرین قرار نگیرد؛ کما این که هم اکنون در بعضی از وبلاگ های علاقه مندان رییس جمهور عین خبر با همین عکس و زیرنویس درج شده که تصاویر برخی از آنان نیز در دست است. 

۲) چنانچه چنین غفلتی صورت گرفته، مخاطبان خصوصاً پس از گذشت ۴۴۸ روز از انتشار خبر و عدم تکذیب آن، مسؤولیتی در استفاده و نقل آن ندارند و این سایت منبع است که باید به سهل انگاری خود اذعان نموده و مسؤولیت عدم صحت خبر و آثار ناشی از آن را به عهده بگیرد. 

۳) با توجه به دو اشتباه اولیه، اشتباه سوم را مرتکب شدن دور از عقل و انصاف می باشد که ترتیبی داده شود که در یک اقدام ناپسند، با این انگیزه که استناد به منبع غیر ممکن شود، در اصل خبر به نوعی جعل صورت گیرد. از آنجا که با توجه به امکانات کنونی انکار واقعیت و فریب افکار ممکن نیست، انتظار دارم هم معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور از ایراد اتهام اظهارات کذب به این جانب و هم منبع انتشار خبر، بابت اقدامات نسنجیده بعدی خود عذرخواهی نمایند.» 

      
        

          

            
     

در هر صورت جا دارد این نکته هم مورد توجه قرار گیرد که حتی اگر چنین دیداری هم صورت پذیرفته بود، در آن شرایط که تعاملات حداقلی با دولت مصر برای ادامه رایزنی ها جهت کمک به مردم غزه مورد نیاز به نظر می رسید، چنین کاری چندان هم دارای اشکال نمی بود؛ حال آنکه اصل این دیدار از اساس با نشانه های موجود، مورد تردید جدی است.
_______________________________________________
مطالب مرتبط:
گزارش خبرگزاری دولت از دستاوردهای سفر احمدی نژاد به ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پرچمی که پشت سر آن خانم است، پرچم مصر نیست. چون در پرچم مصر، رنگ قرمز در بالا و رنگ سیاه در پایین است. ولی در این تصویر، رنگ سیاه دیده نمی شود.
Latvia
مگر ديدار همسر آقاي احمدي نژاد با همسر رييس جمهور قانوني يك كشور ديگر جرم است كه اسباب حمله و تخريب قرار گيرد؟!هرچند تكذيب ديدار (اگر اتفاق افتاده باشد) نيز كار ناپسند و غيرضروري است.
Iran, Islamic Republic of
گیریم که دیدار داشته اند سال 88شما هم بودید مطمئنا از اوضاع امروز مصر خبر نداشتید
Iran, Islamic Republic of
ايشان از ديدار همسر رئيس جمهور با سوزان مبارك، آنهم با استناد به عكسي كه به گفته خود آنرا نديده‏اند، آنهم بدون تحقيق در مورد صحت يا كذب اين ديدار، در يك برنامه زنده تلويزيوني انتقاد مي‏كند ولي ترجيح مي‎دهد از جناب شيخ الاسلام، ميهمان ديگر همان برنامه و مشاور علي لاريجاني در امور بين الملل در مورد ديدار لاريجاني با شخص حسني مبارك در قاهره كه عكس و فيلم و خبر آن به وفور در سايت‏هاي داخلي و خارجي منتشر شده سوال نكرده و باز هم ترجيح مي‏دهد اين ديدار حتمي را ناديده بگيرد.

سوال اينجاست كه آيا مخاطب منصف مي‏تواند اين انتقاد رجايي‏فر را به پاي انقلابي‏گري بگذارد و يا اينكه بايد آنرا سوءاستفاده از مسائل بين المللي براي تصفيه حساب‏هاي داخلي ناميد.
Iran, Islamic Republic of
اگر به متن انتشاری از رجانیوز نگاهی داشته باشید متوجه میشوید که ایشان همسر رئیس جمهور لبنان است و رجا به اشتباه آن را همسر حسنی مبارک ذکر کرده که بعدا اصلاح شده است.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=78575
Iran, Islamic Republic of
اينكه پرچم مصر نيست.
Iran, Islamic Republic of
طبق خبر اعلام شده در سایت پارسینه مشخص است که خانم احمدی نژاد در اجلاس به میزبانی خانم مبارک ( رئیس اجلاس عدم تعهد) در رم شرکت کرده و سخنرانی کرده است نه اینکه با خانم مبارک ملاقات کرده باشد. حضور در اجلاس معنایش ملاقات نیست مثل اینکه بگوییم رئیس جمهور در سفر به نیویورک با اوباما ملاقات کرده است
Iran, Islamic Republic of
چرا این خانم همان موقع از این دیدار انتقاد نکرد. چون این انتقاد از روی انقلابی گری نیست که اگر بود همان موقع انتقاد میشد. این انتقاد گذاشته شد تا زمانیکه مصر دچار انقلاب شد و مبارک منفورتر از گذشته شد آن موقع این انتقاد برای ضربه زدن به احمدی نژاد گفته شد. و باز اگر انقلابی بودند از سفر لاریجانی و حداد به مصر و دیدار با حسنی نامبارک هم انتقاد میکردند ... صدا و سیما برنامه انقلابی دیروز امروز فردا که نوری در دلها ایجاد کرده بود را با برداشتن یامین پور به یک برنامه خنثی تبدیل کرد ...
اصلا خانم فراحي با سوزان مبارك ديدار داشته است خوب كه چي؟جرمه؟در دوره خاتمي خانم صادقي همسرشان با "ملكه رانيا"همسر ملك عبدالله پادشاه اردن ديدار داشته است.در ضمن اگر اين ديدار جرم است چرا هم اكنون ياد خانم رجايي فر افتاده؟
حالا شما طرفداران احمدي نژاد چرا اينقدر آتيشي شدين؟ چرا اينقدر داغ كردين؟ قبول كنين اشتباه كردين برادر. هرچند مطمئنم نظر منو هم مثل بقيه مردم سانسور ميكنين
Iran, Islamic Republic of
حالا گیرم که دیدار کرده - چه اشکالی دارد؟
ایشان رئیس جمهور یا یک مقام رسمی که نیست.
این را هم بدانید خانم رجایی‌فر از مخالفان سرسخت آقای رئیس جمهور به شمار می‌روند
آن هم به بهانه و به خاطر اینکه وزارت خارجه دو سال گذشته نسبت به فعالیتشان محدودیت ایجاد کرده است.
ایشان بدترین تخریب‌ها را برخلاف نظر حضرت آقا که سیاست خارجی دولت را تحسین می‌کنند علیه سیاست خارجی این دولت تاکنون انجام داده است.
راستی ایشان در ایام فتنه کجا بودند چرا یک بار علیه جریان قبل و بعد از آن تاکنون موضعگیری نکرده‌اند.
یادمان نرفته هنوز که ایشان باخانم رهنورد رفیق و صمیمی بودند....
امیدوارم شما جهانیان عزیز این نقد بنده را پوشش دهید.
Iran, Islamic Republic of
برای سایت شما متاسفم جرئت انتشارنظرم را نداشتید کو آزادی؟ ؟؟
لاریجانی دیدار رسمی با خود حسنی مبارک داشت اشکال ندارد
زن احمدی نژاد با زن رئیس جمهور لبنان دیدار داشته پرچم را نگاه کنید پرچ لبنان است عکس زن رئیس جمهور لبنان با مصر فرق می کنه
Iran, Islamic Republic of
چرا پشت سر خانمی که مدعی هستید زن مبارک است پرچم لبنان است حتما با فتو شاپ درستش کردند
چرا قیافه زن مبارک با زن رئس جمهور لبنان یکی است چرا...
چرا نظرات مخالف را مثل من سانسور کردید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دروغ بس است سانسور بس است خجالت بکشید کمی هم واقعیتها را منتشر کنید آقای مسئول سایت!!!!
Iran, Islamic Republic of
حسنی مبارک کی با زن رئیس جمهور لبنان ازدواج کرده؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
خوب باشه بابا دیدار نکرده.من که یادمه تا همین 2 ماه پیش پز میدادین که پرواز تهران قاهره رو داشتین راه مینداختین ؟ پس حتما دیداری بوده اونجا دیگه نه؟؟؟حالا گیریم دیدار داشته مشکلی نداره
درود بر دکتر که از تلاش زیادشون به خدا همه موی سرش سفید شده.دکتر احمدی نژاد ما قدر دان زحمات شما هستیم از صمیم قلب میگیم خسته نباشی دکتر
Iran, Islamic Republic of
... اين خبر در صورت صحت هم نمي تواند اينقدر مهم باشد. اين خانم از مسائل مهمتر گذشته اند و به اين مباحث دست چندم مي پردازند ...
Iran, Islamic Republic of
اگر یک کسی که خود را نویسنده و محقق میداند برای مطلبش حاضر نباشد کوچکترین تحقیقی انجام دهد وحداقل شخصیتهای مقابل را نشناسد بهتر نیست سکوت کند
Iran, Islamic Republic of
اگه برگزار نميشد بهتر بود ولي اين كه عيب نيست آقاي هاشمي و حضرت امام هم با ياسر عرفات ملاقات داشتند.
خیلی جالبه
چوت تکذیبیه این دیدار در رسانه ملی هم پخش شد
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه
رجایی فر با این همه ادعا هنوز فرق پرچم لبنان و مصر رو نمی شناسه(به پرچم لبنان پشت سر زن رئیس جمهور لبنان توجه کنید)
Iran, Islamic Republic of
1-برای خانم رجایی فر متاسفم چون ایشون خودشون رو یک مبارز انقلابی می نامند ! در صورتی که یک همچین فردی هیچ وقت بدون تحقیق صحبت نمی کنه
2- اگر هم ملاقات کرده باشه که جرم نیست این همه از سیاسیون ما با کسانی دیدار میکنن که با ما هیچ سنخیتی ندارند باید همه را مجرم کرد
Iran, Islamic Republic of
همسر رئیس جمهور بودن جرم و گناه نیست. اتفاقا از همسر مبارک به خاطر تلاش برای کاهش گرسنگی در آفریقا از سازمان ملل تقدیر شد.

اگر این دیدگاه انقلابی ادامه داشته باشد طبعا هرکسی به صرف انتساب به یک فرد باید مجازات شود. اگر دیدار همسر رئیس جمهور اشتباه بوده (که می گویند اصلا چنین دیداری نبوده) پس لطفا عکس خندان اقای لاریجانی در کنار حسنی مبارک را هم در سایت بزنید. واقعا متاسفم از این که خود را مسلمان می دانیم و برای انسانها به جای خدا حکم صادر می کنیم. این همان دیدگاه نادرستی است که آقای احمدی نژاد دارد با آن مبارزه می کند
دو حالت بیشتر که نداره!
1) دیدار کرده: لاریجانی هم دیدار رسمی با خود حسنی مبارک داشت چه عیبی داره؟
2)دیدار نکرده: همون طور که همه گفتن پرچم لبنان اون پشته نه مصر!
متاسفم برا خانم رجایی فر!
به نظر من تاکید دوباره ایشون روی این اتفاق در آخر برنامه هم جای بحث داره!
خوبه حالا خودش هم گفت تصویری پیدا نکرده. حالا چی شده که با این همه تاکید بعد این همه روز با دست خالی این همه روی این موضوع پافشاری می کنه... خدا داند!
Iran, Islamic Republic of
اينكه عيبي نداره