سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

مطهری: انگلیس تنبیه شود

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 383054
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سخنرانی روحانی در نیویورک هم عزت حفظ شده بود و هم مصلحت تأکید کرد: درباره برقراری رابطه دوباره با انگلیس باید با تأمل بیشتری اقدام شود.
به گزارش جهان، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانا در خصوص سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: بر اساس آن مقدار از صحبت‌های ایشان که من شنیدم به نظر من آقای روحانی، هم عزت، هم حکمت و هم مصلحت کشور را در سخنان خود رعایت کردند.

وی افزود: رئیس جمهور ایران اصول مهم انقلاب اسلامی از جمله مسئله فلسطین را در سخنرانی خود مطرح و از حقوق مردم ایران به خوبی دفاع کردند و هیچ‌گونه کرنش و خضوعی نسبت به غرب نداشتند و این مهم است. بیانات وی راضی کننده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش مناسب به توهین‌های کامرون، نخست وزیر انگلستان گفت: سخنان کامرون نشان داد که در برقراری رابطه دوباره با انگلیس باید با تأمل بیشتری اقدام شود و نباید عجله کرد و بهتر است این رابطه فعلا در سطح کاردار برقرار شود تا انگلیس تنبیه شود.

مطهری خاطرنشان کرد: به طور کلی انگلیسی‌ها غرور دارند و هنوز خود را در دوره استعمار قرن گذشته احساس می‌کنند؛ آنها باید بفهمند که نمی‌توانند با ملت ایران از موضع برتر صحبت کنند و او را تحقیر کنند؛ آنها باید قدرت اسلام را درک کنند.

وی با بیان این موضوع که کامرون با این اظهار نظرها در واقع شخصیت خود را نشان داد یادآور شد: کامرون نخست وزیر انگلیس است و طبعاً موضع او موضع انگلیس است. وی که پس از چند ساعت از ملاقات دوستانه با رئیس جمهور ما، ایران را متهم به حمایت از تروریسم ‌کرد، خوب است این سؤال را پاسخ دهد که حمایت انگلیس از اشغالگران صهیونیست که اخیراً دو هزار نفر را در غزه شهید کردند چه نام دارد؛ انگلیس با تأسیس کشور جعلی اسرائیل، قدیمی‌ترین حامی تروریسم است.

نماینده مردم تهران در پایان تأکید کرد: این اظهارنظرها از سوی یک مقام بلند پایه انگلیس، هم برای ملت انگلستان و هم برای شخص آقای کامرون موجب شرمساری است و جایگاه آنها را در دنیا پایین می‌آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ميناب
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري اينجا ديگه تقصير از احمدي نژاد نيست؟؟/بي رودربايستي اگر هست خجالت نكش بگو ديگه