جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

جسد خلبان روسی تحویل مسکو شد

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 458655
ترکیه امروز دوشنبه جسد خلبان ساقط شده روسیه را که در حریم هوایی سوریه سرنگون شد به مسکو تحویل داد.
جسد خلبان روسی تحویل مسکو شد
به گزارش جهان به نقل از میزان، شبکه روسیاالیوم لحظاتی پیش گزارش داد: هواپیمای حامل جسد خلبان جنگنده ساقط شده روسیه در آسمان سوریه از ترکیه به سمت مسکو به پرواز درآمد.

پیشتر روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت که خلبان جنگنده سوخو-۲۴ روسیه پیش از پیدا شدن توسط گروه های مسلح در گذشته است.

این منابع با اشاره به اینکه ترکیه افرادی را برای دریافت جسد خلبان جنگنده روسیه به نزد عناصر النصره اعزام کرده است، افزودند: این گروهک شروطی را از جمله اخذ پول برای تحویل جسد خلبان روس گذاشت.

در همین حال یک منبع آگاه به الاخبار گفت: ترکیه روز پنج شنبه گذشته جسد خلبان روسیه را پس از فشار گسترده اردن، عربستان و قطر بر النصره دریافت کرد.

"احمد داوود اوغلو"، نخست وزیر ترکیه روز _یکشنبه_ پیش از عزیمت به بروکسل برای حضور در نشست مشترک با اتحادیه اروپا گفت: جسد خلبان جنگنده سوخوی روسیه را از گروه های مسلح دریافت کردیم و آن را بزودی به مسکو تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی ها در سوریه برای جلوگیری از حوادث مشابه ساقط شدن جنگنده روسیه باید افزایش یابد، افزود: امکان تکرار چنین حادثه ای در صورتی که هماهنگی در خصوص بحران سوریه انجام نشود، وجود دارد.

داوود اوغلو اضافه کرد: پس از ۱۱ سال نشستی مشترک بین ترکیه و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می شود و در این نشست موضوع نقض حریم هوایی ما مطرح خواهد شد.

به دنبال اقدام اخیر ترکیه در سرنگون کردن سوخوی روسیه بر فراز سوریه، کرملین اقدامات تنبهی خود علیه آنکارا را با امضای قانون تحریم توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور شدت بخشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با تحویل جسد خلبان روس، ترکیه نشان داد از نفوذ زیادی در دل تروریست ها برخوردار است.
Iran, Islamic Republic of
تركيه منتظر انتقام سخت روسيه باشد.