جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

تعطیلی طرح حجاب و عفاف با دستور مستقیم احمدی نژاد

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 77845
تعطیلی طرح  حجاب و عفاف با دستور مستقیم احمدی نژاد
طرح گسترش فرهنگ و عفاف با دستور مستقیم احمدی نژاد تعطیل شده است.

به گزارش جهان به دنبال تصويب طرح گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال84 و در ماههاي پاياني رياست خاتمي بر اين شورا ، با گذشت 4 سال از ابلاغ اين مصوبه هنوز هيچ اقدام عملي از سوي دولت صورت نگرفته است.

گفته مي شود اين طرح در ابتداي مديريت صفارهرندي بر وزارت فرهنگ و ارشاد با رويكردي متفاوت در حال عملي شدن بود كه همين نيز با واكنش احمدي نژاد مواجه شده و صفار از اجراي اين مصوبه حتي به صورت ناقص نيز نهي شده است.

از سوي ديگر اخبار رسيده حكايت از اين دارد كه رييس جمهور ضمن مخالفت صريح با اين طرح، تلاش دارد تا طرح جامع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را كه براي هر يك از وزارتخانه ها وظايفي را مشخص كرده است با صورت و شكلي متفاوت در وزارت كشور پيگيري كند. 

لازم به ذکر است مطابق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح جامع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تنها به برخوردهای قهری نیروی انتظامی محدود نمی شود بلکه مطابق آن برای بالا بردن فرهنگ عفاف برای 22 سازمان و وزارتخانه تعیین تکلیف شده است.
 
مصوبه شورای انقلاب فرهنگی لازم الاجرا است و نهاد های اجرایی نمی توانند به هیچ بهانه ای این مصوبات را تعطیل کنند یا تغییر دهند. 

در همین رابطه برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به شدت نسبت به عدم اجرای این طرح در دولت معترضند.

گفتني است اقدامات ارزشمند ناجا در اجراي طرح امنيت اجتماعي كه مقابله با بدحجابي يكي از وظايف مصوب در طرح جامع گسترش فرهنگ و عفاف بوده است، با واكنش صريح احمدي نژاد در سالهاي اخير مواجه شده است.

اين در حالي است كه برخي آگاهان نيز از نارضايتي رهبر معظم انقلاب از نحوه رويكرد و اقدامات دولت احمدي نژاد نسبت به اين طرح خبر مي دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اجراي طرح هاي فرهنگي با زور عملي نيست و باعث نفاق مي شود بلكه اين زناني كه با اين وضع امروز در جامعه مي بينيم 12 سال در آموزش و پرورش زير نظر اين نظام بوده اند بايد مسايل فرهنگي را در محيط فرهنگي حل كرد كار نيروي انتظامي فقط يك مسكن است كه علاج كار نيست
Iran, Islamic Republic of
اگر بتوانيد متن كامل طرح را لينك كنيد خيلي بهتر ميتوان قضاوت كرد. آخر چطور ميشود منصفانه نظر داد كه اقدام جناب رئيس جمهور خوب است يا بد. در حالي كه نداني ايشان چه چيزي را رد كرده و چه چيز ديگري پيشنهاد داده است؟ البته بنده برغم مخالفت با جناب رئيس جمهور. اعتقاد دارم كه ايشان در حوزه فرهنگ اعتقاد به كار ريشه اي و گسترده دارد و اساسا فرهنگ را بدرستي ميشناسد و بدرستي هم در اين حوزه اعتقاد به مدارا و مسامحه دارد.
Iran, Islamic Republic of
من با همه ی عشقی که به احمدی نژاد ، بیشترین گله ام هم از اون نه مشاییه نه رحیمی،بلکه همین بی(کم) خیال بودن سر مسئله حجابه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سخنان اصلي احمدي نژاد را ارئه نكرده ايد اما اگر مخالفت دكتر با اعمال قهر آميز نيروي انتظاميست بايد بهش احسنت گفت..ما به دكتر و تصميماتي كه ميگيره اعتماد داريم.

اقدامات نيروي انتظامي نتيجه ي عكس داشت. البته اگر رهبري موافق اين طرح باشند ما هم حمايت ميكنيم.