چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ارسال دارو و تجهيزات پزشكي ايران به يمن

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 414068
سرپرست اعزامي تيم پزشکي کشورمان به يمن گفت: جمهوري اسلامي ايران۲۴ تن دارو و تجهيزات پزشکي براي کمک به مجروحان حادثه تروريستي مساجد صنعا به يمن ارسال كرده است.
به گزارش جهان، دكتر سليمان حيدري در مصاحبه تلفني با خبرگزاري صدا و سيما افزود: جمهوري اسلامي ايران همچنين يک تيم جراحي به يمن اعزام كرد.

وي گفت: ۵۲ نفر از مجروحان به تهران منتقل شدند و به شش نفر از مجروحان كه وضع وخيمي داشتند نيز رسيدگي هاي لازم انجام شد.

حيدري با بيان اين که مقدار قابل توجهي تجهيزات پزشکي نيز به يمن منتقل شد، افزود: مجروحان جراحت‌هاي مختلفي دارند که ارتوپدي، جراحي‌هاي عمومي،‌ جراحي پلاستيک و اورولوژي از جمله نيازمندي‌هاي اين تعداد از مجروحان يمني است.

وي گفت: تيم پزشکي ايراني شامل ۶ نفر بود که همگي آنان با مجروحان يمني به کشور بازگشتند.

از آن جا که تعداد زخمي‌ها زياد بود و در يمن ظرفيت براي پذيرش وجود نداشته است تعدادي از کشورها نظير ايران و عمان براي پذيرش مجروحان اعلام آمادگي کردند که حدود ۴۰ نفر به عمان و ۵۴ نفرشان نيز به ايران منتقل شدند.

عربستان نيز براي پذيرش مجروحان يمني اعلام آمادگي کرده بود اما يمني‌ها اين موضوع را قبول نکردند زيرا عربستان نقشي دوگانه در يمن ايفا مي‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *