جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امان از حرف مردم

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 345669
با خود اندیشیدم مگر در زندگی شخصی از خود اختیار ندارم ،مگر من فردی آزاد نیستم و حق انتخاب درست و بجا را ندارم ،مگر من مسلمان نیستم و همه کارها و اعمالم باید بر اساس موازین اسلامی سنجیده شود نه حرف مردم.
به گزارش جهان، مهدی رحمانی مطلع در وبلاگ "مکتب ایمان" نوشت:

خواستم لوازم خانه ارزان قیمت و ساده بگیرم گفتند حرف مردم.
 
خواستم به هنگام ازدواج  از آداب و رسوم غلطجلوگیری کنم گفتند حرف مردم.
 
خواستم به هنگام خرید لباس از مدگرایی نادرست پرهیز کنم گفتند حرف مردم.
 
و...
 
با خود اندیشیدم مگر در زندگی شخصی از خود اختیار ندارم ،مگر من فردی آزاد نیستم و حق انتخاب درست و بجا را ندارم ،مگر من مسلمان نیستم و همه کارها و اعمالم باید بر اساس موازین اسلامی سنجیده شود نه حرف مردم.
 
در زندگی روزمره با بسیاری از این کار های به اصطلاح حرف مردم روبرو می شویم که در اغلب موارد جلوی انتخاب درست و عاقلانه را از ما می گیرد و زمانی که سعی می کنیم از کار های نادرست و غلط جلوگیری کنیم حرف مردم به میان می آید و تنزل شان اجتماعی و آبروریزی .گویا فراموش نموده ایم که ما مسلمان هستیم و در آیین مسلمانی شان منزلت انسانها در برابر خداوند بسته به میزان تقوای آنهاست نه حرف مردم."ان اکرمکم عند الله اتقاکم"
 
اگر خود را شیعه 12 امامی میدانیم و احادیث وسیره آنان برای ما ملاک عمل هست پس جای حرف مردم کجاست ؟حرف مردم
 
اگر ما خود را ملتی با فرهنگ غنی و متمدن می دانیم پس جای حرف مردم و سنت های غلط غرب پسند کجاست؟اگر ما واقعاً به خدا ایمان داریم و از او خوف و خشیت داریم و همین حالت ما را وا میدارد که در مقام تحصیل رضای او باشیم ،پس جای حرف مردم کجاست؟
 
ولی بسیاری از ما اصل مسلمانی را فراموش نموده ایم و به دین به صورت سلیقه ای می نگریم و چیزی که موافق سلیقه و نفس ما هست را برگزیده ایم و حرف مردم را ملاک عمل قرار داده ایم و نه سیره و سنت خدا را ،در این صورت مصداق بارز آیه 53 سوره مومنون هستیم که می فرماید :اما این مردم دین را در میان خود پراکنده و قطعه قطعه کردند و هر گروهی به آنچه خود داشته و پسندیده بودند دل خوش گشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *