پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

علت اصلی عدم تمایل مجردها به ازدواج

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 115763
با کمی کنکاش در دلایلی که دراکثر مواقع جوانان برای ازدواج های یرهنگام مطرح می کنند می توان به ریشه اصلی این موضوع که از دید بسیاری پنهان مانده است، پی برد.
علت  اصلی عدم تمایل مجردها به ازدواج
مشکلات اقتصادی، مهریه های بالا، عدم اعتماد به جنس مخالف برای زندگی طولانی مدت و ... از عواملی است که اغلب جوانان در پاسخ به علت تاخیر در ازدواجشان اشاره می کنند اما با کمی کنکاش در دلایل ذکر شده و نگاهی به جامعه ای که در آن زندگی  می کنیم می توان به ریشه اصلی این موضوع که از دید بسیاری پنهان مانده است، پی ببریم. 

به گزارش سرویس زنان جهان، محمد تاجری درباره عدم تمایل مردان به ازدواج گفت: مردي كه به چشم چراني عادت كرد و به تنوع‌طلبي خود ميدان داد در انتخاب همسر دچار مشكل خواهد شد. بنابراین ازدواج او به تأخیر می افتد و اگر ازدواج هم بكند بعد از چند ماه، به عادت گذشته خود برمي‌گردد که این امر در موارد بسیاری به جدایی و طلاق ختم خواهد شد.

وي در ادامه افزود: «زني هم كه عادت به نمايان كردن خود دارد و دائماً به فكر جلب توجه مردان ديگر است، در انتخاب همسر دچار مشكل خواهد شد و عادت خود را پس از ازدواج هم بروز مي‌دهد. اين افراد چه زن و چه مرد معني عشق را از بين مي‌برند. چون توجه همزمان به چند نفر در بحث روابط زناشويي، عشق نيست، هوس است.

تاجری توصیه کرد: بنابراين بهتر است خانم‌ها با رعايت حجاب از تبرج و نمايان كردن خود در مقابل مردان متعدد بپرهيزند و مردان نيز از گناه چشم‌چراني كه آثار رواني وحشتناكي دارد خودداري كنند تا ازدواجها به تاخیر نیافتد و جامعه دچار چالش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من خودم بیست سالگی ازدواج کردم و خیلی هم راضی هستم و به همه جوانان توصیه میکنم زود ازدواج کنند البته با فکر فرد مورد نظرشون و انتخاب کنند نه با دل!
من اول زندگی نه خونه داشتم نه کار.ولی کم کم با لطف خدا اکثر مشکلاتم حل شد