جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تذکر به دولت درباره فیلتر یک سایت

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 386664
«علی مطهری» خواستار رفع فیلتر سایت انتخاب شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم تهران هم در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درزمینه فیلتر شدن سایت انتخاب تذکر داد.

بنا به اخبار منتشر شده، سایت انتخاب به دلیل شکایات حمید پورمحمدی گل سفیدی و کامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه فیلتر شده است.

مطهری پیش از این در گفت و گویی ، فیلتر سایت «انتخاب» را غیرقانونی دانسته بود.

به نوشته خبرآنلاین ؛ وی بیان داشت: بر طبق قانون، فیلتر کردن یک سایت خبری باید یا بوسیله ی هیات نظارت بر مطبوعات صورت بگیرد یا بوسیله ی کارگروه تشخیص مصادیق جرایم رایانه ای، اما فیلتر شدن سایت «انتخاب» این روند را طی نکرده است.

وی افزود: موضوع سایت «انتخاب» نه در هیات نظارت بر مطبوعات و نه در کاگروه تشخیص مصادیق مطرح نشده و ظاهرا با تصمیم شخصی فیلتر شده است، بنابراین قانونی نیست.

مطهری اضافه کرد: آن مقدار که اطلاع دارم، سایت «انتخاب» مطلبی در مورد سواستفاده بانک مرکزی دولت سابق و افزایش نرخ ارز برای تامین کسری بودجه یعنی همان مسئله ای که موضوع استیضاح وزیر اقتصاد وقت بود و سپس نظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را در این رابطه را منتشر کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین، به نظر می رسد، سایت «انتخاب» تخلفی مرتکب نشده و حداکثر این است که پاسخ به مطالب آن داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ظاهرا برخی از مقامات فعلی دولت که در دولت سابق هم مسئولیت داشتند از سایت «انتخاب» شکایت کردند و به همین دلیل، این سایت فیلتر شده است.

مطهری با بیان اینکه انتظار داریم مشکل فیلتریگ «انتخاب» زودتر حل شود، گفت: ما از مسئولان دولت انتظار داریم سعه صدر بیشتری در این موارد داشته باشند تا آزادی بیان که از شعارهای اصلی این دولت است محدود نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *