پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برنامه بسیج دانشجویی در سال جدیدتحصیلی

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 383063
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با بیان اینکه اتهام زنی به جمهوری اسلامی در خصوص حمایت از گروه‌های تروریستی فرافکنی غرب از بحران خودساخته است، گفت:‌ مبارزه آمریکا و غرب با تروریسم فرار به جلو است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجید درویش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران، صبح امروز در نشست خبری پیرامون مسائل مختلف کشور و همچنین برنامه‌های بسیج دانشجویی استان تهران در سال تحصیلی جدید به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت:‌ دفاع مقدس ما سراسر عزت و غرور بود و ما امروزه به برکت همین جانبازی‌ها و رشادت‌ها سرمان را در جهان بالا می‌گیریم و حرفی برای گفتن داریم.

درویش تصریح کرد: امروز عدول از آرمان‌های شهدا خیانت به خون این عزیزان است، حال توسط هر فرد و مسئولی صورت گیرد. ما این شهیدان را برای حفظ عزتمان تقدیم کرده‌ایم تا زیر یوق ابرقدرت‌ها قرار نگیریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران، با بیان اینکه مشکل غرب و آمریکا با جمهوری اسلامی مسئله هسته‌ای نیست، گفت: اینان با اصل وجودی ما و تفکر ما مشکل دارند و ما شاهدیم که اساساً استکبار با اسلام در چالش بوده است و هیچگاه با هم جمع نشدند.

درویش با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر انگلیس گفت:‌ ما شاهد بودیم که پس از دیدار روحانی با کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در سازمان ملل گستاخانه اتهاماتی را به ایران وارد می‌کند.

وی افزود: از جمله این اتهامات حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های تروریستی بود. این موضوع فرافکنی غرب از بحران خودساخته خود یعنی تروریست است،‌ همچنین اقدامی که اینها برای مبارزه با تروریست انجام می‌دهند فرار به جلو است. چطور انگلیس می‌تواند ادعای مبارزه با تروریست را داشته باشد در حالیکه دستشان به خون مردم غزه آغشته است.

درویش تصریح کرد: اتهام دیگری که نخست‌وزیر انگلیس به جمهوری اسلامی زد، رفتار نادرست آن با مردم خود بوده است. این موضوع نشان می‌دهد کامرون هنوز نه مردم ایران و نه انقلاب اسلامی و نه رابطه مردم با انقلاب را نشناخته است. چرا که انقلاب ما برخواسته از همین مردم است و چطور می‌شود مردمی که برای این انقلاب و نظام شهید داده‌اند از آن دست بردارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه استان تهران، خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان، گفت: ما از جناب آقای روحانی می‌خواهیم همچنان که در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع عزت‌مندانه گرفتند پاسخی شایسته به اظهارات سخیف نخست‌وزیر انگلیس بدهند. پاسخی که در آن شأن و منزلت و عزت مردم ما حفظ شود.

درویش همچنین با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آرژانتین در دفاع از مردم غزه گفت: با توجه به سخنان رئیس‌جمهور آرژانتین که صراحتاً از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده است،‌ بسیج دانشجویی استان تهران نامه قدردانی‌ای را به سفارت این کشور اهدا خواهد کرد.

وی در ادامه نشست خبری با اشاره به فرمان تشکیل بسیج دانشجویی توسط امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) با توجه به آینده‌نگریشان که فضای جنگ جدید را در حوزه جنگ نرم دیدند فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه استان تهران با اشاره به مطالبات امام خمینی(ره) از بسیج دانشجویی گفت: مطالبات امام(ره) جزو اولویت‌های کاری ما است و اولین رسالت ما در بسیج دانشجویی بنا بر فرموده امام(ره)، خودسازی و دینداری است. از دیگر رسالت‌های ما پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی، نه غربی در دانشگاه‌ها، حفظ نظام و انقلاب، ترسیم چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی از جمله نهضت عاشورا، نهضت انتظار و عدم جدایی دین از سیاست است. همچنین جنبش نرم‌افزاری تولید علم،‌خدمت‌گذاری به مردم و نظام و عدالت‌خواهی از دیگر رسالت‌های بسیج دانشجویی است.

درویش در ادامه پیرامون برنامه‌های این سازمان در سال تحصیلی جدید گفت:‌ از جمله این برنامه‌ها برگزاری اردوهای دانشجویان جدید‌الورود است. همچنین برگزاری پنجمین دوره دعای عرفه در مناطق عملیات غرب کشور از دهم تا سیزدهم مهرماه در یادمان شهدای سومار با حضور بیش از ۲۰۰نفر از مسئولین بسیج دانشجویی،‌ برگزاری نشست تشکیلاتی مسئولان بسیج دانشجویی در ۲۴ و ۲۵ مهرماه است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید وزوایی گفت:‌ در راستای جنبش نرم‌افزاری در فضای دانشگاه‌ها و رصد و تولید محتوا بر اساس نیاز در فضای دانشگاه‌ها قرارگاه شهید وزوایی را تشکیل دادیم. همچنین برای اولین بار و در سطح استان کنگره شهدای دانشجویی استان تهران را با همکاری رؤسای دانشگاه‌های استان برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما در سال تحصیلی جدید ایجاد اتاق فکر رؤسای دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه استان تهران، در پایان با اشاره به سیاست‌های بسیج دانشجویی در ایجاد تعامل سازنده با رؤسای دانشگاه‌ها گفت:‌ بسیج دانشجویی به عنوان تشکل دانشجویی مستقل و به دور از سیاسی‌کاری تعامل خوب و سازنده‌ای را با رؤسای دانشگاه‌ها دارد و همچنین تربیت نیروی همطراز با انقلاب اسلامی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *